lördag, maj 13, 2006

Lördag

I dag fick jag sovmorgon till 8:45. Då stack Micke iväg ut på en promenad. Jag gosade med barnen i sängen en stund och sen hoppade jag in i duschen. Sen gick vi upp och plockade fram frukost. Lagom tills det var dax att äta kom Micke hem.

När vi ätit kom Elin och knackade på och ville leka, så då gick Mathilda och jag ut en stund. Vid tolvtiden gick hem och gjorde oss klara för att åka ner till dagis.

På väg ner till dagis stannade vi till på centrum och handlade näsdroppar, vin och hämtade ett paket på biblioteket. Jag har beställt lite tröjor från Ellos..

När vi kom till dagis så kom även Veronica, Lucas & Thyra dit. Vi stannade ute och lekte en stund, men det blåste så mycket så vi gick in. Vi fikade, pratade och barnen lekte. Efter en stund kom Micke och Melker ner, och efter lite mer fikande satte Micke i gång med städningen. Dealen var att Micke skulle städa medan jag tog hand om barnen. Bra deal tycker jag :)

Vi åkte hem vid tretiden, och hann inte mer än komma hem förrän grannbarnen kom. Det var Elin, Linnea och Simon som kom över, även mammorna var med så jag bjöd in dem. Trevligt! Jag tycker det är så himla kul med den här kontakten vi fått med grannarna nu! Störtkul!

Vid kvällsbadet så kände Mathilda på Melkers pung och sa sen:
- Varför har inte jag såna där kulor?

- Jamen, det är ju bara pojkar som har det (sa jag)
- Jag vill oxå ha en sån där som man kan hålla på och leka med om dagarna (säger Mathilda då...)

Jag hade liite svårt att hålla mig för skratt...

Inga kommentarer: