lördag, maj 03, 2008

Lördag 3:e maj - körsång i Berwaldhallen och R.E.A på Börsen

I lördags morse åkte först Micke & Melker iväg på simning som vanligt. Melker var precis lika vild som vanligt i vattnet.. Vid ett tillfälle hoppade han från kanten utan att Micke stod nere i poolen, så simfröken fick fånga upp honom den lille vilden..

När Micke & Melker kom hem så var det dags för mig att åka. Mamma& pappa kom och hämtade upp mig för vidare färd mot Stockholm och Berwaldhallen. Det var nämligen dags för oss alla i Kör för alla att tillsammans med vår fantastiska körledare Caroline af Ugglas ha en välgörenhetskonsert. Alla i kören fick bjuda in släkt & vänner, som sedan för 100:- fick köpa en biljett. Även alla i kören köpte varsin biljett. Alla intäkter gick direkt till Stocksholms Stadsmission och var öronmärkta till deras verksamhet för Barn & Ungdomar. Otroligt kul grej att göra för en bra sak!

Vi var alla lite pirriga i bilen på väg in, och inne på Berwaldhallen mötte vi flera likasinnade..
Vid halv ett så välkomnade Caroline oss upp på scenen, där vi fick ställa upp oss i de olika stämmorna. Vi tog mod till oss och ställde oss längst fram. Står alltid längst fram under träningarna, och det känns bra så varför inte här?

Vi repade igenom alla låtar en gång, och det kändes riktigt bra. Skoj att ha med musiker oxå. I vanliga fall är det bara (vilket iofs inte alls är så bara) Heinz med oss på gitarr, men nu hade vi både en basist, en keyboardist och en trummis med som spelade. Tufft!


Mathilda & Melker klättrar utanför Berwaldhallen

Strax innan två släpptes publiken in, och alla började spana efter sina vänner och bekanta. Efter en liten stund såg vi Sandra, Nicklas & mormor och en stund senare dök Micke, Mathilda, Melker, farmor & farfar upp. Barnen vinkade glatt till oss!

När klockan var två körde vi igång. Det gick så jäkla bra och kändes så himla kul! Jag är så otroligt glad för att vi gick med i kören. Hade aldrig kunnat tänka mig att jag skulle få vara med och göra en sån här rolig grej.. En sån glädjekick!

Låtarna vi körde var:
- I wanna be sedated (Ramones)
- En del av mitt hjärta (Carolines Joplin-tolkning) - vi körade till Caroline
- Mamy Blue
- Bobby Mc Ge (Carolines Joplin-tolkning) - Caroline sjöng ensam
- Las Ketchup (svensköversatt)
- Gråt älskling (Carolines Joplin-tolkning) - vi körade till Caroline
- I’m from Barcelona (We're from Barcelona)
- Forever young (Alphaville)
- Nothing left to say - vi körade till Caroline
- Boys and girls (Blur)

Extranummer
- Hur svårt kan det va? - Linda Bengtzing

Som sagt, det var så enormt kul och efteråt kändes det lite tomt. Nu var det som vi övat och sett fram emot helt plötsligt över..

Vi gick ut och träffade vår publik. Dom berömde oss och tyckte vi varit duktiga :) Melker kanske tyckte det var sådär, för han lyckades somna - men Mathilda tyckte det var jätteskoj!


Här står vi - redo att sjunga


... och här är vi i gång

Efteråt åkte vi alla tillsammans ut till Biskopsudden och fikade innan vi skiljde oss åt. Barnen åkte med farmor & farfar hem där de skulle vara över natten.


Mathilda äter glass..


... och Melker spatserar

Micke, Sandra, Nicklas & jag åkte in till city. Det skulle shoppas lite och vi behövde fördriva tiden inför kvällens aktiviteter, så vi åkte till Gallerian.

Micke köpte jeans och Nicklas köpte skor. Jag gick runt lite planlöst en stund, men jag var så fruktansvärt trött så jag orkade ingenting. Nicklas & Sandra åkte vidare ut till Djurgården där dom skulle gå på Labero på Cirkus, och jag och Micke gick ner till Kungsan för att softa en stund innan det var dags för att gå till Börsen. Vad vi inte räknat med var att det var nåt slags Jesus-tjafs där.. Suck! Vi hade ingen lust att sätta oss mitt i den smeten precis.. men vi satte oss i utkanten en stund i alla fall.

Halv sju tog vi plats inne på Börsen. Fick jättebra platser precis intill scenen. Det som känns lite trist är att det långbord, och att det är så himla tätt mellan borden så man sitter väldigt nära de andra. Hur som helst, det blir ju ganska många timmar man sitter där, så vi slog till med trerättersmiddag.. Jag tog nåt så konstigt som "Kall melonsoppa med kräftstjärtar och Kalix löjrom" och Micke tog en "Bruschetta med parma och mozzarella". Min soppa var helt okej, men Mickes bruschetta var nog godare...

Till varmrätt åt vi båda "Smördegsinbakad oxfilé, haricotsvertssallad, rödvinssås och bearnaisesås. Serveras med potatisgratäng". Det var riktigt gott! Till efterrätt åt jag "Hallonmousse med apelsingrädde och chokladflarn" och Micke åt "Hemgjord kolaglass med basilikaknäck". Min var riktigt god och Mickes var okej..

Vid halv tio började showen och den var riktigt bra! Trots att R.E.A spelats så länge, så var det första gången vi såg den och vi var mer än nöjda. Kalasbra! Strax efter elva var det slut och vi begav oss trötta hemåt!

Inga kommentarer: