tisdag, juni 17, 2008

Nässelutslag/nässelfeber

Mathilda har fått nån form av utslag, jag antar att det är nån form av nässelutslag eller nässelfeber. Fattade inte riktigt skillnaden... Har konsulterat min kära vän Veronica - nyutexaminerad hudterapeut - och gemensamt kom vi fram till att det troligtvis är nässelfeber.

Vad ska det vara bra för? Nu när det är midsommar och allt.. Suck!

Nu i kväll har jag smort in henne med kylbalsam och det verkade lindra. Vi får se hur det ser ut i morgon. Eventuellt kanske det blir en sväng förbi läkarhuset för att få det kollat och få medicin utskrivet... eller så chansar vi och tar medicin direkt av V..

Nu måste jag gå och lägga mig, för jag hara bara en kort snutt kvar av Sjöjungfrun, och jag vill läsa klart den... Dessutom ringer mobilen 05:10 i morgon, prommis i fårhagen med mor & far står på schemat.

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att det la sig och blev bättre. Tokigt det kan bli...

Há en skön midsommar!