fredag, november 07, 2008

Mathilda sjuk

I tisdags när Micke hämtade Mathilda så var hon trött och hängig. Vår gissning då var att den intensiva helgen hade tagit död på henne... Men lite onda aningar fick man ju ändå då hon somnade klockan sex...

När jag kom hem vid tiotiden var hon rejält varm, och jag insåg ju direkt att onsdagen skulle bli en vabb-dag. Skit också ville jag säga, jag som skulle bygga vidare på Maxi... Men men, så sällan som Mathilda är och har varit sjuk så kan jag verkligen inte klaga.

På onsdagsmorgonen kändes hon lite trött och hängig, men på eftermiddagen verkade hon må helt okej. Jag hade köpt en pyssellåda för ett tag sedan, som var perfekt att plocka fram en sån här dag. Pysslade lite med papper, fast hon lessnade fort och fick kolla på film i stället.

Även på torsdagen hade jag planerat ombyggnad på Maxi, då tillsammans med en kollega, så det kändes inget bra att skippa det. Frågade mamma om hon hade lust att ställa upp och vabba och det hade hon. TACK SNÄLLA MAMMA FÖR DET!

Så jag kom i väg och byggde om nio sektioner. Blev fantastiskt bra :)
På kvällen var det kör och vi kom i väg lite sent. Dessutom var det strul på vägen så vi svängde av vid Knivsta och tog gamla vägen därifrån... Jisses vilken omväg det blev! Det kändes som att det tog hundra år ungefär... SUCK! Vi satt och stressade upp oss i bilen för att vi skulle förlora våra platser längst fram... men tack och lov fanns dom kvar. Tjoho! Kören är verkligen veckans glädjekick!

I fredags kändes Mathilda bättre, men inte tillräckligt bra för att gå till skolan, så jag stannade hemma med henne även då. På eftermiddagen lånade vi mamma & pappas bil och åkte upp till Maxi och handlade lite innan vi hämtade Melker.

På kvällen hade vi fredagsmysigt! Jag är ingen tevemänniska, men på senare tid har Mathilda börjat vilja se Idol så det brukar vi se nuförtiden. Gissar att det pratas mycket om det i skolan...

Inga kommentarer: