torsdag, augusti 19, 2010

Skruttig...

I dag är jag hemma och är skruttig.. förkyld.. Jobbar lite mellan varven, men tar det i lugnt tempo. Jag har jobbat rätt mycket sen jag började jobba igen efter semestern. Många sena kvällar har det blivit..

I helgen åker jag i väg på "Myshelg med Maggan" (och med Vera då..). Det ser jag mycket fram emot!

När jag gick här hemma och funderade, och tittade ut i trädgården och tittade i huset så fick jag först lite "ångest" för allt vi inte gjort med huset och trädgården.. Allt som jag hade tänkt att vi skulle fixat denna sommar, som inte blivit av..

Och så tänkte jag på att vi kanske är lite för slösiga med pengar, att vi kanske skulle lägga lite mer pengar på huset och vettiga saker och sånt..  i stället för ett par dyra Converse och en mysweekend för mamman och en dyr höstresa och så vidare.. Får alltid denna pengaångest efter sommaren inser jag :)

MEN... så tänkte jag ett steg till och kom fram till att det här livet, det pågår för fullt och vem vet vad som händer sen eller när det här livet tar slut? Ska man då inte passa på och ta för sig av livet och fylla det med roliga saker?

JOOOOO... genast kändes det mycket bättre och jag skiter i att garaget är i behov av att målas, att rabatten skulle behöva fräschas upp och så vidare. Det hinner jag nog med tids nog..

Carpe diem typ...

5 kommentarer:

Monkan sa...

Tycker du gör helt rätt i att skita i sånt där trist som visst behöver göras men kanske inte på en gång... Lev livet lixom!
Trist att du e snorig, hoppas du blir bättre snart!
Kram på dig!

Hanna sa...

Absolut helt rätt beslut. Vi borde egentligen ha målat huset i år men vi åkte hellre till Kroatien och det känns helt rätt.
Jag har faktiskt kommit till ett beslut, vet inte om jag ska kalla det att vara mer närvarande i nuet eller nåt annat men det går i alla fall ut på att uppskatta även vardagens återkommande sysslor och tycka att det är helt okej och att det så att säga är tid med barnen på nåt sätt. Och att ibland inte direkt tänka att "jag orkar inte" när barnen frågar om vi ska kasta boll t.ex. utan tänka att "självklart ska jag kasta boll med barnen en stund" och känna ett lugn i det. Svammel, svammel kanske men det känns så skönt. Det innebär också mindre tid vid datorn och det gav faktiskt en rätt stor dos med mertid.
Ha det så bra på "myshelgen". Låter trevligt.
/Hanna

Marianne sa...

Så rätt tänkt Hjärtat.
Tiden med barnen går så fort. Snart drar dom iväg och man får en massa tid till att ta hand om sånt som blivit liggande. Om man inte gör som vi förstås. Fyller varje ledig stund med aktiviteter, trots att vi inte skulle göra det. Men nästa år får vi ta det lugnare....
Puss på dig

Fresia sa...

Hoppas ni hade det trevligt, vet att Sabina gärna hade hängt med...
Men ibland måste man välja här i livet.

Hoppas allt är bra med dig.

kramen

Sandra sa...

Tack vänner!
Vad kloka ni är :)

Kram, kram!