lördag, februari 12, 2011

Så gott som klart!

Åhh.. jag är sjukt nöjd med Mathildas rum. Det blev så fint!

Vi startade ju redan i går. Jag tömde rummet på förmiddagen och sen på eftermiddagen kom mamma & pappa hit.

Vi hjälptes åt att spackla och slipa ner tapetkanter, och sen måla taket och tre av väggarna. Var lite skeptisk till fägen ett tag - men den blev kalas till slut :)

I morse satte jag och barnen i gång att måla den sista väggen. Hade den stora tålamodspåsen med mig.. det behövdes.. MEN det var kul att dom ville vara med och hjälpa till och dom var stolta över sin insats!



Vid tiotiden kom mamma & pappa hit.
Mamma och jag tapetserade väggen! Jag har aldrig tapeteserat förr, så mamma fick ha kurs med mig. Roligt! Det gick ju toppenbra och blev så himla fint.. Jag är urnöjd!


Mathilda var med och hjälpte till lite också..



Vi var klara vid ett-tiden ungefär.
Jag hade räknat med att det skulle ta längre tid.. så det var ju kalas!

Vi åt lunch och sen gick vi ner till Kanonkullen och städade. Mamma och pappa var barnvakt åt Max en stund, så dom hängde med ner dig. Städningen gick hyfsat fort - och det var såå skönt att ha den avklarad!

Eftermiddagen ägnades åt att plocka ordning i Mathildas rum. Nu är det bara att par smågrejer kvar att fixa med... Det tar jag i morgon..





I morgon bitti är det innebandy för Melker, och sen ska nog båda barnen leka med kompisar låter det som.. Micke jobbar hela dagen i morgon.. och jag roar mig alldeles säkert här hemma med plockande i Mathildas rum. tvättande och städande. Sen på eftermiddagen är det först "söndagsmiddag" här hemma och efter det boxning. Nice!

6 kommentarer:

Sabina sa...

Ohh det blev kanon snyggt ju :) ett riktigt tjejrum nu måste hon vara toknöjd va Matilda;)

Kramkram

josefina sa...

URFINT! grattis till ett snyggt rum matilda! :)

Maria J sa...

Vad fint!
Jag skulle också behöva en tapetserarkurs!
Och vad snygg hon blev i håret!
Kram M

Marianne sa...

Snart är gardinerna färdigsydda också. Då blir det kalasfint.
Puss

Linda sa...

Vad duktig du är. :)

Undrar om jag skulle ha tålamod att tapetsera...

Sandra sa...

Tack alla :)

Snart kör vi Melles rum också...

Kram!