tisdag, oktober 09, 2007

Helgen

Det blev som sagt en helg i Kalmar ändå! Jag klev upp vid sex i fredags, gick upp och duschade och strax därefter vaknade Melker. Hann mysa med honom en stund i soffan innan det var dags för frukost. Väckte sedan Mathilda så att jag skulle hinna mysa med henne en stund innan jag åkte.

Tio över sju kom mamma & pappa och hämtade upp mig. Åkte först till Arhem för att hämta mormor & Eva och sen åkte vi till Arlanda och där vi mötte upp Åsa. Vi checkade in vårt bagage och sa Hej Då till pappa. Sen gick vi upp mot gaten.

Strax innan åtta gick vi ombord på planet. Det var ett litet skruttplan vi skulle åka med. Resan tog bara ca 45 minuter. Hann med att äta en macka och dricka kaffe till det, läsa ett par sidor i boken och sen slumrade jag till en liten stund. Skönt!

När vi landade i Kalmar möttes vi av uppståndelse, som jag skrev i ett tidigare inlägg.. Vi var rejält fnissiga när vi mötte Inger och hennes granne inne på flygplatsen.

När vi fått våra väskor så åkte vi hem till Inger. Fikade och pratade en stund, och jag kollade även liten på hennes dator som strulade. Skulle hjälpa till att installera en router, men datorn var så seg och strulade så jag började med att rensa bort en massa gammalt skit. Det visade sig sen att datorn var proppfull med skit, spionprogram och virus... Jag fick inte bort virusen och föreslog att vi skulle installera om hela datorn. Så då hade jag jobb :)

Vid elvatiden åkte vi in till affärer och shoppade lite. Jag köpte bara strumpor till mig och lite kläder till barnen. Som vanligt...
Vi åt lunch på stan, och sen avslutade vi med att handla mat på Maxi och vin på systemet. Återvände sen hem till Inger.

På eftermiddagen slappade vi och jag pulade lite med datorn. På kvällen åt vi god middag och sjöng Singstar. Hade jättekul! Somnade väl ungefär vid elva. Åsa och jag låg skavfötters i soffan :)

Det blev inte så där jättelång sovmorgon.. Vi vaknade redan runt halv åtta... Att sova i soffan funkade väl sådär, hade rätt ont i kroppen på morgonen. Vi åt frukost och sen skulle de andra, utom mormor gå ut och gå. Jag hade ont i fötterna, och fel skor med mig, så jag stannade hemma med mormor. Ville även försöka få ordning på datorn, så mormor satt med mig vid datorn och löste Melodikrysset. Hittade då klippet på SR Kalmars hemsida som jag länkat till innan. Oj, vad vi skrattade när vi lyssnade :)

På eftermiddag hade vi "skönhetsstund". Mamma hade hittat recept på en ansiktsmask med bland annat avocado i... Oj vad vackra vi blev :) Vet inte om det gjorde någon nytta, men kul hade vi...



Även denna kväll åt vi gott och sjöng Singstar.

Andra natten sov vi faktiskt bättre. Skönt!
På söndagen gjorde vi inget särskilt, jag fixade det sista med datorn. Det strulade en del med routern och den trådlösa adaptern - men till slut fick jag till det.

Vid ett åkte vi till flygplatsen och klockan två lyfte planet hemåt. Kvart i tre landade vi på Arlanda och möttes då av Micke & barnen. Dom hade kommit ända upp till gaten, så dom stod direkt när vi kom ut från planet. Mysigt!

Dom hade lekt en stund på Junibacken lekplatsen, så vi gick tillbaka dit så dom fick visa mig den. Har inte tänkt på det innan att vi ju kan åka upp till Arlanda och leka där... Det lär vi göra flera gånger! Tycker om att vara på Arlanda och kika på folk dessutom...


Micke och barnen hade haft en bra helg!
Mathilda och Micke var ju på bowlingkalaset i fredags och det hade varit mycket lyckat. Jättekul tyckte Mathilda att det var!

Under tiden passade morfar Melker. Det hade oxå gått bra! Melker mådde bra hela fredagen, men kräktes återigen på kvällen. Jobbigt! Sen kräktes han även på lördag morgon, så det hade blivit en lugn lördag.

På söndagen mådde Melker bra, men då var Mathilda hängig. Trodde hon skulle bli magsjuk, men det blev hon inte. Hon var nog bara toktrött... Somnade rätt tidigt och fick sen sova tills hon vaknade på måndagen. Vi skulle ändå vara hemma med Melker... Han kräktes återigen natten till måndagen. Riktigt bökig magsjuka...

I morgon, onsdag, hoppas vi att alla kan återvända till dagis & jobb igen!


Melker lirar gitarr...


Melker skumbadar

Inga kommentarer: