lördag, januari 05, 2008

Kompislek, snö, slappande, mopperejs & Disney On Ice

I onsdags var vi hemma hos dagiskompisarna A&V och lekte hela dagen. Superkul! Det är så kul för Melker att kunna leka med en dagiskompis utanför dagis... Han är ju alltid för liten annars när Mathilda ska i väg på grejer...

Inför torsdagen hade vi ju pratat om museum, men min mormor behövde hjälp med handling och dagiskompisen V behövde barnvakt en liten stund, så vi bestämde oss för att skippa museumen. Tur var väl det - för när vi vaknade på torsdagsmorgonen så hade det snöat minsann! Äntligen... Typiskt att snön ska komma då jullovet nästan är slut...

Jag och Melker var ute i pulkabacken redan vid nio. Vi var först, så vi fick göra dom första spåren :) Mysigt...

Vid tio åkte jag och Melker och hämtade upp gammelmormor, och åkte sedan och handlade på Maxi. Vi var hemma vid tolv igen. Efter lite lunch och middagssömn så blev det en sväng i pulkabacken igen. Skoj!

I fredags gjorde vi inte så mycket alls. Snön ligger kvar, men det blåste som sjutton. Micke & Melker var ute en stund, men dom blev inte långvariga för det var för blåsigt.
Jag och Mathilda åkte i väg en sväng på eftermiddagen. Var på Jysk och kollade efter gardintyg - hittade inget, var på LG Butiken för att kolla efter en ny DVD/VHS - dom var slut, och sen åkte vi till Väsby Centrum. Där växlade Mathilda in alla sina småpengar från sparbössan och gick och köpte Tingeling-spelet som hon så gärna ville ha. Köpte även en tidig födelsedagspresent till Melker...

I dag har det blåst ruskigt mycket, så vi var inte alls sugna på att gå ut. Synd nu när det äntligen kommit snö... Micke åkte i väg med Thomas till Öregrund över dan, så jag var själv hemma med barnen. Det var lite olika viljor.. Melker ville gå ut, och Mathilda, som somnade sent i går, ville vara inne och vila inför eftermiddagens äventyr.. Pust! Ärligt talat så var jag ju inte heller så sugen på att gå ut i blåsten, så vi stannade inne. Tittade på "Familjen Robinsson" gjorde vi.

Starx innan tre kom Micke hem, och strax därefter kom farfar, Ida & Rebecca hit för att hämta Mathilda. Det var dax för Disney on Ice i Globen.
När dom hade åkte så hade jag tänkt att ta med mig Melker och gå upp till mormor & morfar, bara för att komma i väg nånstans med Melker. Men dom var ute i Odensala och kollade på Nicklas som skulle köra mopperejs. Så vi bestämde oss för att också åka dit.

Det blev jag och Melker som stack i väg. Det var skoj att kolla på när dom körde rejset, fast det var kallt och lite för högljutt för Melker. Vi blev inte så långvariga. Hur som helst, skönt att komma ut en stund.

Mathilda kom nyss hem från Disney on Ice. Alldeles uppspelt! Det hade varit jättebra tyckte hon, och nu har vi legat och läst i programmet och tittat på alla duktiga konståkare..

Nu är det bara en dag kvar - sen börjar allvaret igen... Ska delvis bli skönt, men jag ser ändå inte fram emot det... Trivs rätt bra med att vara ledig :)


Nämen, vem är det som hamnat i granen? Jo, det är ju Lollo


Melker ville inte alls vara med på kort...


Coolaste mopperejsaren

Inga kommentarer: