tisdag, mars 08, 2011

Nikkie flyttar in på Hallonstigen

Så var det äntligen dags!
Mathildas guldhamster Nikke flyttar in till oss..

Jag åkte och hämtade henne på djuraffären på måndagseftermiddagen. I bilen på vägen hem håller hon på och gnager sig ur lådan, så mamman som körde bilen blev lite hispig...

Mathilda kom ut och mötte mig med en handduk som jag kunde svepa om kartongen. Ville inte ha henne under jackan med en delvis uppäten kartong...


Väl hemma så öppnar jag kartongen och sätter ned den i buren, så att lilla Nikkie får gå ut. Hon är en nyfiken liten krabat och inspekterar runt i buren..



Gnagar-tandborsten Mathilda lagt på övre planet hämtar hon kvickt ned och lägger i sin matskål i stället..

Vi låter henne vara i fred hela kvällen.
Mathilda somnar utan problem och vaknade i morse och utbrast "Nikkie har sovit hela natten"...

MEN.. det har hon inte kunde Micke & jag meddela :) För när vi skulle gå och lägga oss så var det full fart på henne.. och när vi sen tittade in i buren så såg vi att hon möblerat om totalt.. Boet som vi ställt i buren hade hon ratat.. Hon hade flyttat ut hamstervadden och placerat i ett hörn i ställe.. Där ville hon sova..

Hon var vaken en stund på morgonen och vi försökte ta upp henne, men hon ville inte inte komma fram så vi lät henne vara.

Jag jobbar hemma i dag och Mathilda kommer hem direkt efter skolan, så då ska hon få premiärhålla henne :)

Inga kommentarer: