lördag, september 27, 2014

Helgen vecka 38

I fredags jobbade jag hemma. Mamma & pappa var lediga och kom ner och fikade med mig. Trevligt!

Jag var iväg på massage på eftermiddagen. Jätteskönt!

På kvällen hade Mathilda träning och jag satt och kollade. Vi var ett gäng föräldrar som firade fredag i Vikingahallen..
Det blev en tidig kväll...
Larmet var ställt på 05:46 på lördagen...

Samling 07:00 på Coop för avfärd mot Huddinge. Dags för första matchen i serien. Tjejerna vann med 21-6 ✌️




Vera & Thyra åkte med oss och på väg hem stannade vi först i Kista. Jag hämtade ut biobiljetter och handlade lite. Några tröjor till Melker, nya laddare till Micke & Mathilda och en väckarklocka till Melker.

Stannade även till vid Rusta där Vera skulle köpa flyttkartonger. Blev några småsaker inhandlade även där. Passade också på att äta på Max innan vi åkte hemåt.

Vi hade köpt med några småsaker till Sabina som vi stannade till och lämnade av innan vi skiljdes åt. 

När vi kom hem hade Mattias, Ida & Alexander kommit. Micke & Mattias skulle iväg och träffa sina sysslingar och barnen var kvar hos oss.

Vi hade en slapp kväll och la oss tidigt. Alarmet ringde tidigt även på söndagen, men inte riktigt lika tidigt. Melker skulle lämnas 08:45 nere vid Coop. Han skulle på fotboll, men fick åka med en kompis då jag lovat Mathilda att köra henne och kompisarna till Kista för att gå på bio.

Hängde med in på Kista en snabbis för att köpa en väst till Melker. Den fanns inte i hans storlek, så jag åkte till Stinsen i stället. Där hittade jag en i storleken större, den fick duga..

På eftermiddagen tog vi det lugnt och avslutade med söndagsmiddag hos mamma & pappa. Mathilda var dock iväg på damernas första elitseriematch och Micke hämtade upp henne lite senare.

Det var den helgen det..

Inga kommentarer: