lördag, december 02, 2006

I dag och i går...

I går efter jobb och dagis så åkte jag och Mathilda till Uppsala. Det blev en intensiv shoppingkväll. Först inhandlades julklapp till Melker på Barnens Hus. Där träffade jag även en gammal jobbarkompis till mig som jag inte träffat på evigheter! Superskoj att ses bara så där!

Vi gick vidare in på Lindex där jag köpte två toppar. Sen forsade vi vidare till Ikea. Där gick vi direkt till restaurangen och åt middag. Mathilda åt köttbullar och jag åt kotlettrad. Helt okej.

När vi sen skulle handla så ville Mathilda vara i Småland, så jag lämnade henne där. Sen sprang jag igenom Ikea. Konstigt nog blev det dyrt ändå... Jag köpte en Trofast stomme med backar till Melker, medicinskåp, cd-insats till bokhyllorna, bäddöverdrag, underlakan och gardinringar.

Mathilda hade haft det skönt i Småland. Klockan var ju över 19, så hon var rätt seg och hade bara legat och myst och kollat på film.

Vi avslutade med Coop fär vi köpte en sista golvsockel och lite mat. Sen styrde vi hemåt.. Kom inte hem förrän 20:30. Det blev en sen kväll för Tildis...

I dag har vi mestadels varit hemma. På förmiddagen hade vi planerat en picknick i skogen, men det regnade så då hade vi picknick inne på vardagsrumsgolvet i stället :)

Efter det ville Mathilda gå hem till Ninni, så jag och Melker följde med för att kolla att det var okej. Det var det, så jag och Melle gick hemåt igen. Tog först en tur till lekparken, men där var det så blött det det gick inte att vara där.

Jag började lasta in släng-saker i bilen, och sen åkte jag iväg till tippen med det. Fick bli tippen i Väsby för den i Märsta hade hunnit stänga. När jag hade slängt så passade jag på att göra några julklappsinköp så nu är det klart!

På eftermiddagen gick vi hem till mamma och pappa och fikade, och nu i kväll har jag ordnat lite med adventsljusstakar och så gjort iordning i Melkers rum.


Leksakerna



Myshörnan



Fönstret

Inga kommentarer: