tisdag, maj 01, 2007

Intervju med Mathilda

Fick med mig denna hem från dagis häromveckan:

Vem är du?
- Mathilda

Hur ser du ut?
- Jag har brunt hår och jag har, jag vet inte riktigt hur många tänder jag har

Vad tycker du om?
- En kompis eller... soppa och pannkaka

Vad är du bra på?
- Att vara en bra kompis

Vad gör dig glad?
- När någon säger att jag får vara med

Vad gör dig ledsen?
- När någon säger att jag inte får vara med och jag tycker inte man ska göra så

Hur är du en bra kamrat?
- Att inte puttas och inte bråkas och alla får vara med mig som vill

Får du vara med och leka?
- Ibland, några säger att jag inte får vara med

Vilka då?
- Jag vet inte

Vilka leker du med?
- Victor, Johanna, Anton, Simon, Ninni och Emma. De leker jag med.

Vad har du lärt dig på förskolan?
- Att man ska inte bråkas

Vad vill du lära dig?
- Att vara en jättebra kompis, så man får komma med på utflykter och spela dataspel

1 kommentar:

lumumma sa...

Vad gulligt! Särskilt det om håret och tänderna! :)