söndag, februari 10, 2008

Siiit

I morse åkte vi till Ikea i Barkaby. Var inte alltför pigga efter en asjobbig natt! Melker strulade som sjutton, och vid fyratiden konstaterade vi att han hade ont i öronen. Tryckte i honom alvedon och sen flyttade Melker och jag ner på soffan... Melker fick somna sittandes i min famn, och sen la jag honom halvsittandes i soffan och la mig skavfötters med honom. Där sov vi sen till klockan 07:30 när Melker vaknade och talade om att det var morgon... jag var trött och hade ont i hela kroppen!

Hur som helst, iom att Melker verkade må bra, så bestämde vi oss för att sticka iväg ändå. Mamma & pappa åkte med oxå. På Stäket-leden var det körkort&nykterhetskontroll, och vi blev invinkade. Micke körde så det var han som fick blåsa och visa körkortet, och det såg så klart bra ut.

Men så frågade polisen oss om vi fått nytt skattemärke som vi inte satt på. Det hade vi ju inte.. vi funderade vidare medans hon kolla upp bilen. Vi köpte ju bilen i juni, alltså mindre än ett år sedan, och att vi bytt skattemärke sen dess var vi båda överens om. Så allt borde vara grönt...

Nu visade det sig att det inte alls var lugnt. Bilen hade körförbud sen 1/11... Den skulle ha besiktigats innan 30/10 och det har vi ju inte gjort...
I och med att vi inte har fått någon kallelse så har vi inte alls tänkt på det.. Jag trodde det var besiktningsfritt iom att bilen är så ny, och hade räknat med att den skulle besiktigas för första gången i år.. Så var det alltså inte. Fick en skön böter på 1 500:- Jävla skit!

Jag blev så sur, arg och besviken så jag kunde inte hejda tårarna..

Vi åkte ändå vidare till Ikea och där handlade vi skrivbord till Mathilda, kuddar, lampor till köket och lite annat tjafs. Skönt att få spendera lite mer pengar efter att ha fått den där sköna bötern..

Skulle skrivit lite mer tänkte jag, men jag måste gå och sova nu inser jag! Tjing...

Inga kommentarer: