tisdag, maj 27, 2008

Sjuk Melle, Bengtzing, Elvis, Diamantbröllop och Treårskalas

Melker var som sagt sjuk i tisdags och onsdags. I torsdags var jag hemma med honom, och då mådde han bra. Jag hade dock djup kräkångest.. Ville verkligen inte missa kören med Linda Bengtzing och sen helgens aktiviteter... Jag klarade mig tack och lov, så på torsdagkvällen åkte jag, mamma & pappa iväg till Uppsala för terminens sista körtillfälle. Trist som sjutton! Att sjunga var såklart lika skoj som vanligt, och vi sjöng en hel del roliga låtar. I slutet av lektionen kom då Linda Bengtzing på besök och jag blev glatt överraskad!


Linda & Caroline

Vi fick framföra "Hur svårt kan det va?" för henne, och sen körade vi till henne när hon sjöng för oss. Skoj!

Filmade en liten snutt. Men jag stängde av då vi skulle sjunga så att min röst inte kom med :)




Det var som sagt sista gången för terminen, så nu får vi inte sjunga förrän i oktober igen. Dötrist... Vi är bortresta när kören sätter igång så vi missar dom två första tillfällena. Surt!

Vi passade på att ge en blomma till Caroline & Heinz som tack för att vi får ha så kul tillsammans med dem!

Appropå blommor.. Hade en tulpan i rabatten som blev så lång att den rasade, så den knipsade jag av och tog in.. Den betedde sig lite annorlunda inne... Det blidde värsta krusidullerna på stjälken och blomman blev tokutslagen. Kul!



I fredags var det Mickes tur att vara hemma medan jag jobbade. Melker mådde rätt bra, men det kändes bra att ge honom en dag till hemma för att komma igång. Även Mathilda stannade hemma. Dom åkte på en liten utflykt till Arlanda och lekte på den lilla Junibacken-lekplatsen.

Jag jobbade som sagt, och efter jobbet åkte jag in till stan. Gick och kollade lite i affärer innan jag träffade Veronica i gallerian. Det blev lite panikartat då jag insåg att min mobil inte funkade... Hur gör man då? Vi hade ju inte bestämt var vi skulle ses, utan bara "Vi rings..." Jag irrade runt i Gallerian och letade telefonautomat (och funderade över hur en sån funkar nu förtiden) och då helt plötsligt så stod bara Veronica framför mig. Vilken jäkla tur!

Vi gick i några affärer till innan vi satte oss och åt mat. Strax efter sex begav vi oss ut till Djurgården. Parkerade bilen och gick till Cirkus för att se "Elvis" med Glada Hudik-gänget. Åhh... Det var riktigt roligt att se! Dom var så himla duktiga och man blev så himla glad i själen av att se deras glädje. Det var skoj och man gick därifrån med ett leende på läpparna!

På lördagen var det först bad för Melker & Micke. Melker var inte riktigt på hugget... När han kom hem var han trött och sov middag. Han vaknade lagom tills att det var dags att göra oss klara för att gå hem till mamma och pappa. Vi gick dit vid fyra. Melker var rätt seg till en början, men efter lite mat så kom han igång igen.

Anledningen till att vi var hos mamma & pappa, det var ju för att vi skulle fira mormor & morfar som firade diamantbröllop - 60 år som gifta!

Så det var släkten på mammas sida som var samlad, och vi bjöds på god mat och hade trevligt. Dessvärre så kraschade Melker rätt fort igen.. Inte alls likt honom. Jag fick bryta upp vid halv åtta och gå hem och lägga honom. Det var bara mamma som dög.. När han somnat så kom Micke hem och bytte av mig, så gick jag upp till mamma och pappa en stund till. Mathilda var kvar där och satt och spelade dator med en nyfunnen vän. Min kusins fru's dotter som hon aldrig träffat innan. Det visade sig att dom gick väldigt bra ihop, skoj!

På söndagen åkte halva släkten (vi, mamma, pappa, mormor, Eva & Thordan) ner till Nyköping och Nävekvarn. Först hälsade vi på Thomas i butiken och sen åkte vi hem till Åsa, Thomas & Thindra för att fira Thindras treårsdag i efterskott. Mysigt!
Dessvärre var
Melker var rätt gnällig även denna dag, jobbigt!

Vi var kvar i Nävekvarn till strax efter fyra, då vi åkte hemåt. Melker sov i stort sett hela vägen hem...
Tack och lov så somnade han rätt hyfsat på kvällen ändå.

På måndagen var det Micke som lämnade Melker på dagis, och det hade gått ganska bra. Men när jag hämtade honom på eftermiddagen var han totalkraschad. Hade bara ätit frukost, och sen inget mer på hela dagen. Väl hemma så fick jag i honom pannkakor och glass framför teven.. Släppte på alla regler för att få i honom mat :) Pannkakorna gjorde susen, och sen var det full rulle igen!

På tisdagen valde jag att stanna hemma för att ge Melker en extra mamma-dag, och han mådde nog bra av det.

På onsdagen skulle vi till BVC på treårskontroll, så min tanke var att han skulle smygstarta med dagis mellan 8-10. Det gick inte alls... Jag fick inte gå från dagis, så jag blev kvar där.. Det var ju iofs trevligt, men inte alls vad jag planerat.

Treårskontrollen gick bra - även om Melker var lite svårflörtad till en början.. Men sen kom han igång och fick med beröm godkänt. "Kravet" var ju att han skulle kunna prata i tre-ords-meningar... Ha ha... inga problem där inte!

I torsdags lämnade Micke Melker och det hade gått jättebra. Skönt!

Inga kommentarer: