torsdag, oktober 15, 2009

...bla bla bla..

I torsdags körde kören igång på riktigt, och mamma och jag var laddade upp över öronen. Åkte dit extra tidigt.. Det visade sig att Caroline & Heinz oxå kom extra tidigt denna gång.. Dom skrattade lite åt oss knasbollar som sitter i trappan troget och väntar på dem varje gång.. Nu när Caroline syns och hörs överallt så drar det massa mer människor till kören, och alla som vill vara med får inte plats..

Vi har ju våra platser i kören, men man är ju rädd för att vi inte ska få våra vanliga platser - längst fram.. Det skulle kännas otroligt konstigt att ställa sig längre bak nu när man är van att stå längst fram..

Hursomhelst, det var precis lika kul som vanligt att sjunga! Dagens favorit blev "In the ghetto" och "Thorn in my side"!

I fredags var det lugnt på jobbet och jag funderade på om jag skulle åka hem tidigt. Jag behövde dock inte fatta något eget beslut i den frågan, för jag blev hemringd.. Melker hade blivit sjuk.. Han var verkligen hängig när jag hämtade honom.. Skrutt!

Han hade feber och när vi kom hem kräktes han. Blev ju såklart orolig för att det skulle vara magsjuka, men å andra sidan brukar han kräkas vid feber.. Eftermiddagen och kvällen blev således lugn och stilla. Det gick lite upp och ner med Melkerskrutten...

Natten till lördagen var han riktigt risig, het som en kamin och kräktes ett antal gånger. Då var jag säker på att det var magsjukan som slagit till.. Men han klagade även på huvudvärk och fick därför Alvedon. Efter det somnade han och sov gott.. inget mer kräkande så då var det inte magsjuka tack och lov...

På lördagen mådde han hyfsat, men det blev ändå en lugn innedag för hans del. På eftermiddagen fick killarna stanna hemma medan jag och Mathilda åkte på kalas. Mormor/gammelmormor fyllde 80 år och firades hemma hos mamma & pappa.


Titta vilken fin present till en åttioåring va?!
En klassisk gammal godiskaktus... Fick sån lust att ge mormor nåt knasigt och då blev det en sån här :)

Vi hade en jättetrevlig eftermiddag och kväll. Jag och Mathilda stannade kvar och tittade på körslaget med mamma och pappa, så vi gick inte hem förrän vid tio.


I söndags så ägnades vi oss bland annat åt trädgårdsfix och storkok av mat. På kvällen var jag och Mathilda först på simning. Även mormor & morfar var med och tittade på när Mathilda simmade. Dom följde sen med hem och åt söndagsmiddag. Höstgryta åt vi.. en favvis!


Återigen - jag är glad att vi inte renoverat hallen ännu...
Melker tyckte att det vore fint med en liten (ganska stor... ) teckning på väggen...

I måndags var det biljettsläpp för Kent's vårturné.. Usch, jag hade ångest innan. Var så rädd att inte få tag på biljetter... Blev utkastad från Ticnet och när jag ringde så var det bara upptaget.. Men tio över nio hade jag mina biljetter köpta så då kunde jag slappna av sen :)

Efter jobbet åkte jag till Sollentuna och plockade tre cacher. Åkte sen vidare till mamma och pappa för att umgås en stund. Åt sushi där. Mums!


Stannade till på Ulriksdal och kikade lite. Så himla mycket höstfint där nu!


I denna ek låg det en cache gömd...


Sushimiddag hos mamma & pappa

Grejen var att jag inte skulle komma hem förrän barnen somnat. Micke behövde få natta dem själv.. är jag hemma så är det bara jag som duger. Asjobbigt!

I tisdags var det vanlig jobbdag. Efter hämtning av barn åkte vi upp till Eurostop för att köpa en ny jacka till Melle-mannen..

I onsdags var det först jobb, och sen dans med Mathilda. Jag skulle på möte på förskolan på kvällen, och Micke skulle vara hemma med barnen. Nu blev Micke försenad hem så jag fick ta med mig barnen ner till förskolan en stund. Micke hämtade upp dem där sen.

I går torsdag var det jobb igen, med trevlig lunchdejt med Anna från marslistan. Efter jobbet bar det av till Uppsala och kören igen! Från och med denna vecka ska vi hålla till i Universitetsaulan så att alla som vill vara med får plats. Var lite skeptisk innan, men det funkade riktigt bra! Att det var superkul behöver jag väl knappt nämna va?!


När Mathilda skulle ta en morot härom morgonen hittade vi denna roliga morot :)

Nu ska vi snart åka in till Stockholm.. Ha en härlig helg framför oss!

Ska bara bädda rent i sängarna först.. så mamma och pappa får det gött när dom bor här över helgen :)

Trevlig helg på er alla :)

2 kommentarer:

Monkan sa...

Hej! Är det från Brunnsvikens trädgård el finns d fler ställen i Ulriksdal? Kramiz

Sandra sa...

Nej, det är inte Brunnsviken - det är Ulriksdals slottsträdgård!

Härligt ställe! Ska dit och luncha i dag!

*kram*