måndag, oktober 26, 2009

Veckan som passerade

I måndags morse hade jag en skitmorgon... bökigt med barnen och trafikkaos. Det stod still på motorvägen efter en olycka och jag bestämde mig för att åka gamla vägen, men vid Norrsunda kyrka tog det stopp och kröp framåt. Jag vände och åkte hem mot Märsta i stället...

Åkte förbi vårdcentralen för att kolla hur det funkade med vaccinering. Det var bara att kliva på och vaccinera sig... Jag hade inte helt bestämt mig, men vips så hade jag visst fått vaccin.. Så kan det gå! Jäklars vad ont i armen jag hade sen efter det...

Ont i huvudet hade jag hela den dagen oxå, men det hade jag redan på morgonen Det kom från nacken... Jag åkte hem tidigare från jobbet och la mig och sov i ett par timmar innan Micke och barnen kom hem. Skönt och välbehövligt!

I tisdags jobbade jag hemma. Lyckades totalt ignorera att jag skulle gått på engelska... Kom på det kvart över tre.. Engelskan började klockan två... Knasigt!

När barnen var hämtade åkte vi till Väsby centrum och köpte presenter till Alva & Max. Barnen köpte varsin grej oxå för jultidningspengarna...

I onsdags var det jobb. Hade långmöte.. Puh! På eftermiddagen var det dans med Mathilda, och på kvällen föräldrarmöte på dagis.

I torsdags var jobb igen såklart. Efter jobbet åkte vi till Uppsala för att sjunga!
Härligt!


På väg till kören klafsade vi i löven


Mina nya skor.. inköpta på La Redoute som äkta Converse.. Ska dock ringa dom, för jag misstänker att dom inte alls är äkta... Saknar R'et... Inte för att det gör mig nåt - men dom är ju inte gratis direkt..


I väntan på kören så lekte mamma och jag med våra kameror.. Tog en massa knäppa foton... Det här var ett av dom...

I fredags jobbade jag hemma. Eller hemma och hemma, jag var inte på kontoret och jobbade. Jag gjorde några butiksbesök och fotade konfektyrhyllor. Avslutade med att äta lunch uppe på Eurostop med Micke och hans arbetskamrater, och ställde mig sen på Maxi och plockade en stund. KUL!

På eftermiddagen var det återigen dans för Mathilda. Hon åkte med Alva, och så fick brorsorna vara här hemma och leka under tiden.

På fredagskvällen blev Melker lite hängig.. Han var lite snuvig och hostig sen innan, men nu blev det värre. Natten mot lördagen vaknade han upp och var jättelessen, hade ont i halsen sa han. Till slut fick han Alvedon för att somna om. På morgonen var allt bra, men vi såg att han var kladdig i örat... Undrar om det kan ha varit en öroninflammation???

Fick dessvärre avboka kalaset som han sett fram emot, så Mathilda fick gå själv på kalas hos Alva. Efter det kalaset så skulle vi till Max och fira hans ettårsdag, men jag och Mathilda fick åka själva. Vi var där i ett par timmar och firade den lilla ettåringen! Tänk att det redan gått ett år sen jag blev faster.. Otroligt!

I söndags var Mathilda, mamma, pappa och jag på loppis i Siggesta gård. Vi fick en hel del sålt, men ändå så var bilen full när vi åkte hem.. Märkligt...
Mamma har rapporterat om det på sin blogg, med bilder och så...

Inga kommentarer: