tisdag, april 06, 2010

Påsken 2010

På Skärtorsdagen var det jobb, skola och dagis som gällde.
Mathilda följde med Emma hem och var ute och "påskade" med henne och hennes bror.
Jag hämtade Melker, och vi åkte upp till Maxi för att fika lite med Micke. Efter en stunds fikande så åkte vi hem. Jag var helt slut efter veckan som gått och allt jobbigt som varit så jag la mig på soffan en stund..

Hade precis slumrat till när det ringde på dörren... Fick då påhälsning av det här gänget;


Påskkärringarna gick vidare och Melker och jag satte oss och spelade Råttfällane en stund innan det var dags att hämta Mathilda hos Emma.

När Mathilda var hämtad så åt vi middag och sen gick vi upp till mamma & pappa/mormor & morfar och påskade lite för dem... Blev kvar där en stund. Mysigt!

På Långfredagen var vi lediga allihopa.
Jag åkte upp till Maxi och handlade en stund på förmiddagen. Sen gick vi en promenad och hämtade upp Vincent som skulle hänga med hem och leka med Melker.
Det blev en lugn dag!

På påskafton jobbade Micke. Runt lunchtid kom kusin med familjen hit. Trevligt! Vi har inte setts sen nyår, så det var hög tid NU!

Dagen till ära var det toppenväder. Varmt och skönt!
Vi grillade korv till lunch och satt ute och njöt av det härliga vädret. Underbart!

När Micke kommit hem så åkte kusin och jag och barnen hem till mormor & morfar och hälsade på en stund.

Väl hemma igen så åt vi påskmiddag. När vi ätit färidigt så lämnade kusin och jag killarna med disken.. Vi tog med oss barnen ut på en promenad ner till skolgården och sedan till dagis för att leka.

Vid åtta gick vi hem igen och kollade på Körslaget och sen var det nattning av barn. Sen kollade vi på Millenium på teve och jag kollade igenom kusins bröllopsbilder och alla härliga Thailandbilder innan det var nattning även för oss vuxna :)

Vi har använt ansiktsfärger flitigt under helgen...

Årets första nyckelpiga

































Påskmiddag

Kusin och familjen åkte hem redan vid tio på påskdagen. Vi stack då ut på en cykeltur. Jag och Mathilda cyklade Husbyrundan!




















Det var första gången jag cyklade så pass långt med min "nya" cykel.. Jag har haft den i snart fyra år, men har inte precis slitit på den.. har inbillat mig att jag varit för fet...

Hursomhelst, så var det kul och mysigt att cykla tillsammans!

På eftermiddagen var det så äntligen dags... studsmattan fick komma ut ur förrådet till barnens stora lycka... Som dom hoppade sen...



























Under tiden dom hoppade så bakade jag inför Melkers kalas.
Bullar och kärleksmums blev det.

På kvällskvisten pysslade vi ihop några kort...














Annandag påsk tog vi det lugnt på förmiddagen och sen på eftermiddagen åkte vi till Väsby Centum för att köpa skor. Det gick snabbt och smidigt... Tre par skor till Melker, tre par skor till Mathilda och ett par skor till mig. Toppen :)




















Till middag blev det laxpudding.




















Melker hjälpte till att vispa äggstanning...














... och så visade han stolt upp sina nya skor!

Det var den påsken det :)

Inga kommentarer: