onsdag, juli 21, 2010

Semesterdag sex, sju, åtta, nio....

I lördags gav vi oss i kast med Mathildas rum... Jag hade lovat att INTE tjata om att städa rummet, men nu ville hon städa det och jag lovade att hjälpa till.. Phew...

Jag fattar inte hur mycket saker man kan ha liggandes på ett golv! Det var totaltäckt i flera lager.. Givetvis stod jag för den största insatsen i städningen.. Mathilda pustade och stånkade mest..

Vid ett-tiden gav jag upp.. Då la vi ner städandet.
Jag behövde åka till biblioteket och lämna tillbaka ett par böcker, och även kolla till Melker som gått hem till mormor & morfar.

Större delen av eftermiddagen tillbringades sedan hos mamma & pappa/mormor & morfar. Fikade och hjälpte mamma med hennes foton. Barnen kom och gick :)

Runt halv fem stack vi hem igen. Det var dags att fortsätta med städningen... Vi hade blivit spontant hembjudna till Familjen Krogius i Sigtuna, så vi hade bara en dryg timme på oss att bli klara med rummet.. Det blev vi inte..

Kvällen tillbringades i Sigtuna. Mycket trevligt! Tackelitack för det Familjen Krogius :)
Vi kom inte därifrån förrns efter elva... då med två trötta barn..

I söndags morse, efter frukost, tog vi tag i det sista av städningen. Sen var det så fint så... Lär väl iofs inte vara så länge...

Sen packade vi ihop oss och åkte till Enköping, hem till familjen Svalefors. Barnen lekte, vi alla spelade fotboll, vi fikade, åt mat, drack god drink, killarna drack öl och vi tjejer drack rosé och pratade en massa. Mycket, mycket trevligt!

Vi sov över och stannade kvar till lunchtid på måndagen.

Killarna sitter och spelar

Fotbollsmatch

Melle-mannen

Sen ägnade vi några timmar åt caching i Enköping. Fyra cacher tog vi.. och så åt vi lunch på en sunkig pizzeria..


Innan vi åkte hem så stannade vi till hos farmor/mamma/svärmor på en snabbfika.
Sen åkte vi hem och softade :)

I dag, så har vi inte gjort mycket alls. Haft semester helt enkelt...
Jag har varit ute och plockat blåbär och hallon, och av det gjorde jag en god paj.
Micke har varit ute och cyklat och cachat lite i Rosersberg.

På eftermiddagen hade vi besök av Jonte och hans mamma en stund, och även grannen kom över på lite kaffe och paj.

Kvällen tillbringades på altanen.. jag låg i hängmattan och slappade. Urskönt!

Inga kommentarer: