lördag, januari 08, 2011

Shopping och bio

I veckan fyllde vår före detta chef 50 år. Eller egentligen är han ju min nuvarande chef på sätt och vis då han är koncernchef över hela ICA, men då vi lärde känna honom var han vår närmsta chef.

Hursomhelst, nästa lördag hålls hans 50-årsfest, och det lär ju bli en stor baluns.. och då behöver man ju ha kläder på sig..

Just nu har jag liksom inga kläder som sitter riktigt bra.. Har mest stora tunikor och sånt som hänger löst, och det är ju förvisso ett delikat problem, men jag började få lite panik över det hela.. Känns inte jättekul att handla när man vet att man kommer att gå ner ännu mera..

Söta Sabina erbjöd mig att ta en titt i hennes garderob, så i förmiddags gick jag hem till henne. Min första tanke när hon började lyfta fram kläderna var; "Men den där kan ju inte jag ha.. den passar inte jag i.. jag är för stor".. 

MEN.. det gick utmärkt! Det fanns flera fina grejer som jag visst passade i. Jag blev alldeles glad och lycklig :) Mest fastnade jag för en klänning som jag lånade med mig hem.. Nämligen denna:

Jag fick en väldigt flummig blick här, men strunt i det..

Mitt på dan blev jag upphämtad av mor & far. Vi skulle åka till Kista och gå på bio - och shoppa lite..
Jag behövde köpa en topp att ha under klänningen, strumpbyxor och ett par skor..

Skor köpte jag blixtsnabbt, nämligen dessa:


Gled sen in på Gina Tricot. En butik jag inte satt min fot i tidigare..
Vad har jag där att göra liksom? Där finns ju inga XL-avdelningar..  Jag hittade en topp jag kunde ha och ett par tights som jag kunde ha.. Shit! Jag blev så inihelsikes glad och lycklig.. 

Tightsen jag köpte var långt ifrån nåt jag trott jag skulle sätta på mig.. men grejen är att jag prövade ett par liknande hos Sabina och insåg att jag KUNDE visst ha såna..

Se här:

Syns ju inte så tydligt då rå.. men dom är glansiga och fina :)

Gick vidare till Lindex.. Där köpte jag ett par jeans och ett par toppar till..  

Vidare till Indiska.. Det känns som att det kommer bli min nya favvobutik.. Fanns MYCKET fint där och jag hade kunnat köpa MASSOR.. Men jag köpte två klänningar.. Bland annat denna:


Så nu är frågan - vilken av dessa två klänningar ska jag ha på mig på lördag???

Efter denna blixt-shopping, så gick vi på bio. Änglagård 3. Jag gillade den...
Det var för övrigt väldigt mysigt och lyxigt att få åka i väg med mamma och pappa såhär en halv dag.. 

Melker var hos en kompis - och Mathilda hade en kompis här, så det gick absolut ingen nöd på dem. Micke hade teven för sig själv och var nog nöjd med det :)

En mycket bra dag som gjorde mig glad och lycklig!

7 kommentarer:

Camilla sa...

Åh, vad kul att ut och storshoppa klänningar och sånt nu då du blivit så smal. :)
Jag tycker att du var superfin i båda, men den svarta med blanka leggings till var snäppet bättre tyckte jag.
Du ser verkligen så himla glad och nöjd ut. :)
Kram på dig!

Sabina sa...

Du ser skitbra ut i båda snäckan, men den min svarta känns kanske lite mer fest, jag vet inte, för jag gillar den svart/vita oxå. Men jag röstar för den svarta med skitcoola leggings till;)
KUL att du hittade så mycket, gillar skorna jätte mycket;)

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam

Monkan sa...

Vilka snygga klänningar du hittat & lånat. Jag röstar för den svarta på 50-års fest!!!
Och vad kul att du kan shoppa på GT...
Kram på dig

josse sa...

jag bara sitter och LEEER. det lyser om dig och du är så sablarns snygg! du passar väldigt bra i klänning. jag skulle dra lott om jag vore du - för båda passar dig perfekt.

Unknown sa...

Super fint ju :) Jag gillade nog den helsvarta bäst men det är oxå jag i ett nötskal..

Kram

Marianne sa...

Efter att ha sett klänningarna på i verkligheten röstar jag (som du vet) på den pickiga. Du var jättefin i båda men på den typ av fest du ska är den prickiga lite mer "fest".
Puss

Sandra sa...

Tack för era kommentarer vänner!

Det blev till slut den prickiga som ni kanske såg :)

Kram!