söndag, april 01, 2012

Härlig kompishelg och Rockplocket

I går morse efter frukost gjorde sig Micke och barnen redo för att åka ner mot Nävekvarn. Jag hängde med en bit på vägen. Dom fick släppa av mig i Barkaby där jag först gick på IKEA. Behövde några nya burkar.. men jag hittade inte den typen av burk jag ville ha.. så jag kom därifrån med.. ljus i stället.. Det gör man väl alltid?!

Lagom tills jag var klar så anlände Åsa till Barkaby. Vi shoppade lite presenter på Toys'R'us till barnen som snart fyller år. Sen fikade vi på Waynes Coffe innan vi gick en vända på Lindex & Kapp-Ahl. Köpte en top och strumpbyxor till kvällen.

Sen åkte vi hemåt.. drack varsin kaffe och PRATADE i lugn och ro. Så underbart.. Vi har längtat så efter att ses BARA vi.. Det sker ALLDELES för sällan..

Vi gjorde klart smörgåstårtan och fixade oss själva inför kvälllen, och sen inväntade vi gästerna.
Sabina, Petra, Monica, Mattias, Veronica & Sandra var det som kom hit och förfestade med oss.

En gammal klassisk smörgåstårta

Petra - en ny trevlig bekantskap - och jag :)

Vid halv åtta kom mina snälla föräldrar och hämtade oss, och skjutsade oss till Folkets Hus där det var dags för Rockplocket...

När vi kom dit kände vi oss lite skeptiska.. vi var ju liksom bland dom yngre där.. Det blev dock något bättre längre fram under kvällen...

Vi skulle börja med vinprovning med Klasse Möllberg. Det var försenat och katastrofdåligt anordnat.. Riktigt uselt.. så starten var väl inte helt positiv..

Vad gjorde vi då resten av kvällen.. gick fram och tillbaka mellan de olika rummen (precis som förr...) och träffade lite gamla bekantskaper..  Jag och Åsa konstaterade att vi måste varit helt osociala, för det var inte så himla många som vi träffade.. De andra hälsade på folk till höger och vänster hela tiden.. så varje gång nån av de vi gick med kramade någon vi mötte - så kramades Åsa & jag.. Jätteroligt tyckte vi :)

Vi dansade rätt mycket, men musiken var inte alls så bra som man hade hoppats.. hade velat ha mer nostalgimusik.. men men...

Nåja, det var en trevlig kväll - även om det var som alltid - trevligast hemma :)
Nu har vi bestämt oss för att köra tjejfester oftare i stället.. Det är alldeles för dåligt med sånt!

Vi åkte hem när det slutade , strax efter ett. Veronica hängde med hit och sov kvar också. Fast innan vi la oss, så upp vi upp det sista av smörgåstårtan. Så himla gott!

Vi sov väl till halv tio ungefär.. sen kom Veronica dragandes med täcke och kudde och kröp ned mellan mig och Åsa :) Hi hi... vår stora säng är bra!

Det blev en LÅÅÅNG och mysig frukost. Satt vid frukostbordet till två eller nåt.. så himla mysigt!

Tjejerna åkte och en stund senare kom familjen hem. Eftermiddagen ägnade jag åt att rensa i kökslådorna och skåpen... sen var helgen slut och nu väntar en kortvecka. Skönt!

5 kommentarer:

Mon sa...

Ja men visst blev man lite besviken över att det var så lite folk i vår ålder där. Mest gamlingar, hehe..
Fast kul var det ju iaf eftersom ni oxå var där! :)
Kram!

Marianne sa...

Det där tycker jag mig känna igen....:D
Har det inte alltid varit så att ni tyckt att det var roligare innan ni gick ut?
Sandra Ö skickade ett meddelande att vi skulle komma och sänka medelåldern. Då kan jag förstå att det var många gamlingar där.

Anonym sa...

Så rolig kväll.... med er! Själva rockplocket kändes lite halvmessyrigt, om det nu är ett ord?
Morgonen efter var hur mysigt som helst :) Tacktack!

Sabina sa...

Det bar såååå trevligt. Tack snälla du. Å jösses så gott det var oxå, älskar smörgåstårta.

Kraaaaaaaam

Josse sa...

Härligt, mysigt och roligt ser det ut att ha varit! Fin är du i din svarta topp! Smörgåstårta .... waaa ... Kram & Glad påsk!