söndag, juni 09, 2013

Helgen

I helgen har Mathilda haft sova-över-kompisar både fredag och lördag. Pest och pina tycker Melker.. Hans kompisar har varit borta - så det har varit en jobbig helg för honom.. Orättvist att Mathilda har kompisar men inte han...

Poolen är uppe, så det har badats en hel del i helgen. Mycket skratt och stojande...

 

I fredags kväll åkte Micke, Melker och jag till Sigtuna. Melker hade med sig cykeln, och satt och rullade på den på bryggan. Jag var så tokfokuserad på honom, och helt plöstligt så var det jag som låg raklång på betongbryggan. Tappade närapå luften och skrapade upp knät och armbågen.. Fan så ont det gjorde.. Tårarna var nära..

I lördags åkte jag och Melker till Kista Galleria. Vi såg Crodarna på bio, fikade på Gateau och så handlade vi lite smågrejer. Avslutningskläder bland annat...

 

På kvällen kom mamma och pappa hit och åt med oss. Vi reseplanerade lite också, och eftersom att vi inte behöver vrida och vända så länge på våra beslut så slog vi till och köpte flygresorna...

Så nu har vi köpt biljetter Arlanda - Orlando , Orlando - New York och New York - Arlanda.
Tidigare i veckan hyrde pappa även ett hus åt oss i Orlando. Där kommer vi att bo en vecka, innan vi åker neråt. mot Fort Lauderdale och Miami.

I dag slog jag även till och bokade hotell i New York. Mitt i smeten ska vi bo.. vid Times Square :)
Så himla roligt!!!



Annars i dag så har jag mestadels varit hemma och pysslat. Riktigt skönt faktiskt!

Nu väntar en sån där splittrad vecka igen, med skolavslutning på torsdag. Då jag är ledig med barnen.. sen på fredagen är fritids stängt, men då är Micke hemma med barnen.

I helgen väntar Eken Cup. Rooligt!

Avslutar med en fin bild på Mathilda som jag tog i torsdags då vi firade mamma

4 kommentarer:

Sabina sa...

Roligt för Matilda med kompisar hela helgen;))

Blev ju rätt bra för Melker oxå ju;))

Men ajajaj inte bra att ramla å slå sig, stackare:((( inte ok. Man är ju inte den mest smidiga än dock när man sen ska ha ont, uscha, stackars dig.

MEN SHIIIIIIT, NI HAR BOKAT DIN DRÖMRESA NU, HURRRRRRRRRRRRRRA Å GRATTTTTTTTIS!!

Kraaaaaaaaaam

Marianne sa...

Det ska bli riktigt skojsigt med USA. Det var ju ett tag sedan vi var där senast. Nu har vi något att längta till.
Tack för god mat och trevligt sällis.

Sandra sa...

Japp, det är kul att hon har så mycket kompisar nu och dom verkar ha kul tillsammans!

Jo, Melker blev nöjd till slut. Mycket upp och ner i humöret just nu...

Mmm.... det var fett oskönt kan man säga...

Jaaaaa! Shit - nu är det bokat! Lovely!!

Kram

Sandra sa...

Jaaaa! Kul kul kul :)

Tack själv!

Kram!