tisdag, december 30, 2014

Frisörbesök med Mathilda

I dag var det upp med tuppen som gällde... Så kändes det i alla fall.. 06:46 stod alarmet på. Mathilda hade fått en klipptid, och det var bara att ta den då jag klantat mig med den tiden jag beställt från början. Bokade en klipptid på en av klämdagarna och tänkte att det blir ju toppen - men sen slog det mig att det var ju precis då Kopparcupen var..

Kom i säng lite för sent i går, plus att Melker hade vansinnigt svårt att somna. Så jag var sjukt trött i morse.. Men kom ändå iväg.

Det hade snöat under natten, så nu låg ett lite tjockare snötäcke. Mysigt!


Vi var på Salong Guldkammen mellan 8-10. Mathilda färgade sina toppar lila, och klippte sig. Jättefint blev det!

Jag fick äntligen tillfälle att sitta och läsa "Det opålitliga hjärtat" av bästa Morgan Larsson under tiden.


När vi kom hem tog jag kaffe och en macka, och sen gick jag ut med Melker i pulkabacken en stund innan jag satte mig för att jobba... Och här ska jag nu sitta en stund har jag tänkt.. I eftermiddag ska jag åka med Mathilda till Rosers för en träningsmatch där.


Inga kommentarer: