söndag, juli 28, 2019

Palma

Har haft en sån stressig och jobbig vår, så jag kände ett starkt behov av att komma i väg några dagar. Ville åka på en stadsresa, men så blev jag sugen på lite bad & sol också - och föll för Palma. En kompis var i Palma då vi bokade resan och hade toppenväder - och en arbetskompis var där veckan innan oss och hade toppenväder - så vi såg fram emot en superskön resa...

Vi åkte tidigt som sjutton en torsdag morgon. 06:15 gick planet, men det var himla skönt då vi kom fram tidigt.

Resan gick bra, och när vi landat hämtade vi ut hyrbilen och åkte till hotellet. Fick jättebra rum vägg-i-vägg med en dörr mellan. Havsutsikt hade vi också.. underbart!

På taket fanns en underbar takterass med pool. Fantastiskt fint - men lite kallt..

Vi hann sola och bada en stund, och äta lunch i solen. Vi njöt i fulla drag!

På kvällen åkte vi in till Palma och gick runt och turistade och åt middag.

Kvällen avslutades med yatzy på balkongen.

På fredagen var det lite mulet när vi vaknade, och det skulle bli regn under dagen. Men vi hoppades att hinna upp till Alcudia innan regnet kom.

Men på vägen upp till Alcudia började det att duggregna lite.

Barnen utanför hotellet där jag varit som barn :)

Mulet, kallt & regnigt - men jag och Melker badade ändå.

Vi åkte ganska snart tillbaka ner mot Palma igen. Melker och jag badade lite vid hotellet, men det var kallt...

På kvällen åt vi på La Perla. Såååå gott!

På lördagen åt vi först supergod frukost och sen åkte vi till Valldemossa.

Valldemossa är en underbar liten by uppe i bergen. Så fint överallt - dock regnigt..

Sen åkte vi på slingriga vägar genom bergen till byn Soller. Vet inte hur många WOW som utbrasts under denna resa. Det var sagolikt vackert!

Kvällen tillbringade vi på hotellet. Åt mat i bufférestaurangen och hängde sedan på rummet.

På söndagsmorgonen gick vi upp hyfsat tidigt för att äta frukost och sen bege oss mot flyget hem.

Vi var hemma runt fyra på söndagseftermiddagen.

Mallorca bjöd oss inte på det bästa vädret, men det var ändå en mysig resa och skönt att komma iväg tillsammans alla fyra <3 nbsp="" p="">