torsdag, juli 23, 2020

Valpbesked

Vi har som sagt sökt hundvalp sedan i våras. En av de första jag kom i kontakt med hade en tik som skulle paras och undrade om vi var intresserade. Såklart vi var!

Nu har vi fått följa hela resan, från det att tiken parades tills dess att den konstaterades dräktig. I början av juli var vi och hälsade på familjen och deras fina tik. För oss kändes det helt rätt när vi åkte därifrån - och nu kunde vi bara hoppas på att det var ömsesidigt och att allt skulle gå bra. 

Jag försökte ta ned mina förväntningar - av rädsla för att bli så besviken, men hoppet fanns ju där såklart.

Vi började följa resan på Instagram, och i lördags morse började första tecknen på att valpningen var igång. Så himla spännande! Jag kunde knappt sova... drömde massor om valparna och vaknade flera gånger och kunde inte låta bli att kolla Instagram. Men inga valpar dök upp varken på lördagen eller söndagen. Så på måndag morgon tittar den första valpen ut! En stund senare föds den andra valpen och sen tog det stopp.. Det blev en lång och utdragen valpning och jag hade hela tiden tankarna på dem..   På kvällen fick de åka in till djursjukhuset för att göra kejsarsnitt och plocka ut de valpar som fanns kvar i magen. Det var totalt tio valpar, varav tre blev änglavalpar <3 div="" nbsp="">

Vi hoppades och hoppades på att vi skulle få äran att köpa en av dessa valpar - och under tisdagen fick vi besked om att vi var utvalda. Blev så himla himla lycklig! 
Tänk att just vi ska få en valp om åtta veckor <3 div="" nbsp="">

Jag skrev detta på min hemsida för ca 20 år sedan:
Djur: Älskar hundar och delfiner, vill så gärna ha en Golden Retriever, fastän jag vet att hund och jobb inte går ihop, men nån gång i framtiden kanske..  

Så nu kommer en gammal dröm gå i uppfyllelse!

Inga kommentarer: