måndag, april 30, 2007

Förskoleklass - placering

I dag kom brevet med placeringarna till förskoleklasserna. Jag blev gråtfärdig när jag läste det... Vi hade skrivit i som önskemål att vi ville att Mathilda skulle placera tillsammans med Anton och Johanna... Så blev det inte...

Från vårt dagis är det sex barn som ska börja på samma skola. Två tjejer och en kille gick till den ena klassen och en tjej och två killar gick till den andra klassen. Mathilda och två av killarna hamnade i samma klass. Det är inga killar hon leker speciellt mycket med, och det har varit lite struligt med dem - så det känns inte så kul. Jag fattar inte varför dom inte kunde lyssna lite på önskemålen i alla fall?

Nu har det gått några timmar och jag har låtit det sjunka in, och kanske är det jag som gör en för stor affär av det hela? Det kanske blir jättebra?!
Mathilda tog det med en klackspark och sa "Vad bra, Linus är ju min bästis och Anton och Johanna kan jag leka med på rasten". Jag hoppas det blir bra ändå..

Det känns stort och lite läskigt att hon ska börja sexårs....

Inga kommentarer: