tisdag, september 18, 2007

Utmaning om vanor/fakta

Jag har blivit utmanad av JoVi's karameller

Regler: Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg som innehåller åtta fakta eller vanor om en själv. I slutet av inlägget utmanar bloggaren åtta nya personer. Glöm inte att lämna en kommentar om utmaningen i deras kommentarrutor på deras bloggar, så att de vet att de har blivit utmanade.

* Jag tittar nästan aldrig på teve, och är hopplöst utanför när arbetskamrater pratar om program som dom sett, eller olika serier dom följer. Jag hade helt klart klarat mig bra utan teve.

* Datorn däremot... den skulle jag inte klara mig utan... Ja, jag är beroende! Jag har ett gäng bloggar som jag följer dagligen, och jag älskar Feedreadern som hjälper mig att se vilka bloggar som uppdaterats. När jag kom hem från semestern så hade jag närmare 300 olästa blogginlägg att läsa... Kan inte rader, måste läsa allt! Detsamma gäller mailen, är med i en maililinglista för Marsmammor 01 och det är en aktiv lista med massvis med mail. Jag läser allt...

* Jag äter havregrynsgröt kokad med hackade aprikoser & valnötter nästan varje morgon, och tycker det är världens godaste frukost!

* Jag går i scholl-tofflor på jobbet - medans många andra går i kostym och finskor. Vi som går i tofflor är lätt räknade...

* Jag har lite lätt telefonskräck. Tycker inte om att prata med folk som jag "halv-känner", att ringa till helt okända är inga problem men att ringa till någon som jag halvt som halvt känner tycker jag är jobbigt. Tycker oxå att det är jobbigt på jobbet att svara i telefonen när jag har mycket folk omkring mig. Går helst in i ett tyst rum och svarar i telefon...

* Jag har "My name is Luka" som ringsignal på min telefon. Förr om åren när jag hade eget kontorsrum så hade jag och mamma en liten sport. Om "My name is Luka" spelades på radion (vi lyssnade då på samma kanal) så gällde det att snabbast slänga sig på telefonen och ringa den andra :) En liten grej jag saknar... Nu spelas den inte så ofta längre heller iofs...

* Jag har vunnit en idolträff i tidningen Frida. Skickade in ett brev och sen efter mer än ett år så fick jag ett samtal med frågan om jag ville träffa Kim Sulocki. Tyckte det var lite småpinigt - men ett kul minne :)

* Jag har varit ett stort fan av Peter Jöback. Lyckades få min pappa att anlita honom till invigningen av BMX-EM då vi var med och arrangerade det 1993. En gång innan så ringde PJ hem till oss - och jag som alltid svarade i telefonen på den tiden - missade samtalet för jag satt på toa... Surt! Sen när det väl var dags för EM så fick jag åka och hämta PJ på stationen och sen "ta hand" om honom under dagen... Gissa om jag var lycklig?! Jag minns så väl när jag och PJ gick in tillsammans på Pressbyrån i Märsta Station och jag mötte en gammal kompis där.. Då var jag mallig :)

Jag utmanar:
1. Mamma
2. Hanna
3. Ann
4. Hanna med mirakelprinsarna
5. Fredrika
6. RumbaJessica
7. Ia
8. SunnySwede

Äsch, det gick åt pipsvängen för mig att kommentera... Det funkar knappt nånstans, så nu lägger jag ned!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man tackar för den utmaningen :D

Jodå som du ser så lever vi och har hälsan, tja iallfall den kvinnliga delen av familjen ;)

Ni verkade ha haft en skön semester trots den trista transferen dit och hem.

kram

Anonym sa...

Vad kul att du hakade på och vad kul att läsa! Kul med Peter Jöback!! :)

Ha en härlig helg!