onsdag, juli 30, 2008

Fotosession

Den här morgonen var ingen bra morgon... eller jo, först var den det, men sen spårade det...

Vi kom inte hemifrån förrän strax innan nio. Melker skulle åka traktor och Mathilda skulle cykla, men så hittade jag inte Mathildas lås till cykeln. Det brukar ligga i garaget med där hittade jag det inte. Så det vara bara att sticka in och leta, men först låsa upp, larma av och sen leta -utan resultalt. Gav upp letandet och tänkte att jag får väl ta med cykeln hem igen då.. Larmade och låste...

Kom då på att jag glömde Mathildas kofta inne, och hon frös lite, så det var bara att återigen låsa upp, larma av, hämta koftan, larma och låsa. Var redan nu rätt irriterad och stressad...

Hann gå en kort bit innan Melker gav upp... Han ville byta cykel... vägrade att trampa på traktorn en meter till. Pust! Här brast mitt tålamod så jag sulade barnens ryggsäckar i marken och hoppade jämfota typ... nä, det gjorde jag inte.. jag kastade bara barnens ryggsäckar i marken. Lyfte upp väskorna, Melker och traktorn i famnen och kånkade iväg. Insåg att jag aldrig skulle orka hela vägen till dagis, så jag fick vända om och hämta vagnen i stället. Grr...

Vi kom till dagis närapå halv tio. Gick sen vidare till fritids. Där var det inga av de barnen som Mathilda brukar leka med. Suck... Däremot var det några killar där som hon inte gillar, hon ryggade direkt.. Skruttan!

Jag bestämde mig för att hon skulle få följa med hem igen om hon ville det, jag jobbar ju ändå hemma idag. Det ville hon såklart... men innan jag gick förhörde jag fröken om dessa killar som hon inte gillar. Om dom visste om dom gjort Mathilda något, eller hur det låg till. Det hade dom ingen koll på, men dom var väl inte direkt förvånade.. Så dom lovade att prata med dem och hålla extra koll på dem. Mathilda berättade sedan att hon hade blivit puttad av en av dem och att dom var störiga rent allmänt.

Otroligt skönt att möjligheten fanns att ta med henne hem igen! Kändes inget bra att se hennes reaktion och lämna henne där...

När vi sen skulle hämta Melker igen, så gick Mathilda upp till mormor & morfar i stället. Jag gick och hämtade Melker, och sen gick även vi till mormor & morfar. Badade, lekte och hade det mysigt!

Hade fotosession innan vi gick hem. Pappa ville ta med sommarbilder på barnen till släkten, och fick då muta barnen med 20:-/var för att de skulle ställa upp på kort... Det ska börjas i tid..





























Mamma & pappa följde sedan med oss hem. Visade dem Wii Fit och sen åt vi mat tillsammans.

Nu i kväll har jag fortsatt min träning med Wii Fit. Det är så jäkla kul!

I morrn bitti 07:30 åker jag och Marianne upp till Östersund. Vi ska gå på Storsjöyran och se bland annnat Kent. Ska bli himlans skoj att komma i väg några dagar!

Kram på er så länge!

3 kommentarer:

Sabina sa...

Vilka härliga kort, sötis ungar=)

hoppas du får en toppen vila nu å du.....Du gillar Kent va???
Mouhahahhahahaa.
Kramkramkram

Anonym sa...

Härliga bilder... :) Hoppas du har/haft det bra nu på Yran!!! Här på Öland har vi det toppenbra. Kram

Anonym sa...

Vilka jättefina kort!

Här tränas det oxå med Wii Fit, minst 1 h/dag :) Men alla i familjen vill, så jag skulle nog kunna träna ännu mer om jag fick ;))

Tack för tipset :)