söndag, augusti 31, 2008

Helgen lider mot sitt slut...

I fredags var det då kalas på Barnens Djungel. Rätt segt att vara där mellan 17-19 en fredagkväll då man mest av allt bara vill hem... Men barnen hade kul i alla fall - och var slitna då vi åkte hemåt!



I fredags kom även Me&I-leveransen. Kul! Vi blev nöjda och glada, och jag är kär i min klänning!



Mathilda fick Monstertruck-tröjan, Robot-tröjan, Geisha-tunikan och Singoallan med noshörningar. Melker fick Monstertruck-tröjan, Robot-tröjan och Trafik-tröjan.

Lördagen tillbringades mestadels hemma. Det var bara Micke & Melker som var i väg. Först på simning och sen på shoppingrunda. På eftermiddagen hade vi ett helt gäng tjejer lekandes här i ett par timmar. Skoj!

I dag åkte jag och barnen en sväng till Uppsala. Inköp av "Foppa-tofflor" stod på schemat... Mathilda går allt som oftast i stövlar när man hämtar henne.. hon orkar inte sätta på sig gympadojjorna, så nu fick jag nog..

Det blev varsina Foppa-tofflor (eller Hoppa-tofflor som Melker säger...), lunch på IKEA, byte av present till lilla Esther och skattjakt inne på Barnens Hus.

Ett par timmar senare, då vi åkte hemåt, ringde Micke och meddelade att vi var bjudna på fika hemma hos mamma & pappa. Även mormor, morfar och moster var där. Trevligt!

Helgen avslutades med simskola för Mathilda. Första för terminen. Det gick finfint!

I morrn ska jag upp tidigt igen, men inte för promenad, utan jag ska komma i väg tidigt till jobbet. Måste nämligen åkte hem tidigare, då det är kvartssamtal i skolan. Spännande!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj! Jo, rätt skönt ändå med vardag så man kommer in i lite rutiner igen. Onsdagar låter som en bra dag, bara inte denna vecka för vi ska hem & kika på lilla Esther på onsd. Men sen så.. Väntar bara på mail från min chef om när vi ska ses så jag får återkomma om det!
Ha en bra dag & vecka nu så hörs vi! Kram kram

Sabina sa...

Full fart verkar det vara för alla på helgerna=) Men det är ju tur man har något att göra=)
Jag hade tydligen samma smak som dig och Anette då jag köpte exakt samma lilla dress till Esther, typiskt, men men, dom fick kvitto för att byta själva=)
Ha det braisch å du klänningen såg jätte fin ut, något för mig med kanske.
Kraaaam

Sandra sa...

Monkan:
Vi får ses en annan onsdag då. Jag får väl bjuda hem er mammalediga kanske :)

Sabina:
Nämen... vad komiskt! Fast det fanns inte så mycket att välja på tycker jag... Återstår att se om även Monkan köper samma...

Ja, klänningen är absolut nåt för dig! Den är så fin och så skön!

*kram*