lördag, maj 30, 2009

Lugn lördag

I morse vaknade Melker tidigt och ville gå och ringa på hos Hampus.. Dom skulle ju leka i kojan i skogen.. Han fick dock ge sig, och vänta till tio innan han gick dit.

Det var kul att höra att även Hampus vaknat tidigt och gått hemma och väntat på Melker :)

Jag och Mathilda hängde med, och kollade lite på kojbygget. Mathilda ville vara med, men dom större killarna var inte så intresserad av hjälp så Mathilda lessnade och ville göra egen koja.. Melker stannade i skogen (pirr i magen för maman...) och jag och Mathilda gick hem och startade kojbygget...

Vi höll på rätt länge och spikade och sågade och hamrade.. Kul!
Men vi har inte direkt något färdigt resultat att visa upp.. Kanske kommer nångång framöver :)

Lagom till lunch kom Melker hem igen. När vi satt och åt lunch - rester från i går - så ringde Amanda och ville leka med Mathilda. Efter lunchen skjutsade vi över Mathilda till Amanda, och sen skjutsade vi upp Micke till Maxi. Han var jobbnödig.. Jag och Melker handlade lite.. Köpte en lite mindre pool som är en enkel att fylla.. Så den har Melker badat i mest hela dagen..



Mathilda var hos Amanda till fyra, och sen åkte hon direkt till Alva där hon ska sova i natt. Under tiden jag var och hämtade Mathilda och skjutsade henne till Alva, så var Melker med morfar ut till Arlanda och hem till Nicklas & Sandra.

Sen fick jag och Melker klara oss själva fram till åtta ungefär.. Vi åt middag och mös på altanen. Härligt...

Jag avslutade dagen med att träna med nya leksaken - Wii Active. Det blev lite Wii Fit oxå.

Inga kommentarer: