lördag, mars 20, 2010

Mello

Micke hade fått biljetter till Melodifestivalen, och dom snöt jag, mamma och Mathilda :) I biljetterna ingick det förfest, så redan halv sex var vi på plats vid Globen. Vi var iofs där lite tidigare ändå, för det hade blivit ett missförstånd angående tiderna.

Hursomhelst så blev vi insläppta vid halv sex. Vi höll till i Annexet och där var det en norsk buffé uppdukad. Den var helt okej, men Mathilda hittade inte så mycket som hon gillade. Vi hade varit helt inställda på tacobuffé, då vi var inbjudna av Santa Maria :)


Under tiden vi åt så värmde Henrik Johnsson upp oss med prat och intervjuer. Dolph Lundgren, Christer Björkman och Anna Bergendahl tittade förbi och pratade lite. När Anna Bergendahl kom förbi så stod vi precis framför scenen. När hon sen gick ner från scenen så gick vi fram till henne och Mathilda fick en autograf. Hon var lite pirrig i benen när hon gick fram... Jag önskade Anna lycka till, så visst borde jag vara lite delaktig i hennes seger :)

Henrik & Dolph

Henrik & Anna

Mormor & Mathilda


Timo Räisinen värmde upp publiken

Strax efter sju gick vi in i Globen och tog plats. Vi hade bra platser precis vid sidan av scenen, precis ovanför green room.

Det var himla kul att se det på plats, och det var väldigt bra stämningi Globen.
Om rätt låt vann eller inte vet jag inte.. Jag tyckte det var ett bra startfält i år.. Jag tyckte Anna's låt var bra, men jag gillade nog Salems låt ännu mer. Andreas gillar jag ju oxå.. Svårt var det hursomhelst :)

Vi var nöjda, men trötta när vi lämnade Globen!

2 kommentarer:

Marianne sa...

Usch! Den ena bilden där var ju delvis nästan lika skrämmande som eran spökvandring.
Puss

Sandra sa...

Nähädu!

Puss!