lördag, oktober 16, 2010

Cypern dag 14 - 3 oktober

Sista heldagen.. Vi alla längtar hem nu. Skönt att få den känslan... Minns såväl hur vi INTE ville åka hem förra året..

I dag var det återigen kalas för Bernie som barnen var med på. Vi låg vid poolen under tiden..  Sen var det det vanliga... Hämta barn, bada, lunch och bada mera...






Vid fyra lämnade jag Mathilda på rep inför MiniStars. Micke och Melker gick en promenad under tiden.

När Mathilda repat klart så gick vi till rummet och tog det lugnt. Barnen lekte med grannbarnen..

Sen var det dags att börja packa innan vi gick över gatan för att äta mat. Åt på Wild West som så många gånger innan. Dom har ju en lekplats som barnen gillar och alltid är det några barn där som dom känner igen.. Så även denna gång...

Däremot var det inte helt lyckat med maten. Mamma beställde en Pasta Pesto som långt i från motsvarade förväntningarna... Dom fick ta ut tallriken igen, men kom tillbaka med den igen. Dom hade en helt annan syn på vad Pasta Pesto var..

Jag tog plankstek och hade bett om att få köttet medium som jag alltid gör, men det här var alldeles för blodigt för min del.. Skulle såklart sagt till, men vu var lite stressade och jag var egentligen inte superhungrig så jag åt lite av kanterna där det fanns grillyta..




Halv åtta gick först Micke och Mathilda över till hotellet och en liten stund senare gick även vi tillbaka.

Mathilda, vår modiga fina tjej, var med i MiniStars. Hon var den enda som valt att uppträda ensam till "I've got a feeling". Hon var såklart fruktansvärt nervös och jag led med henne den första tiden.. Men efter en stund släppte nervositeten och hon släppte loss. Hon var ENORMT duktig! När hon intervjuades efteråt lät hon klar och tydlig och inte det minsta nervös! Skruttan!!!



Melker var med en stund på minidiscot innan vi gick till spelhallen och till affären. Barnen brukar alltid få köpa nåt sista dagen och så även denna gång..




Vid halv tio gick vi tillbaka till rummet. Packade ihop det sista innan det var dags att sova.

3 kommentarer:

Monkan sa...

Imponerande att du grejar att skriva om varje dag.
Härliga badbilder på er! Hoppas ni har en mysig helg.
Kram kram

Sandra sa...

Alla inlägg är ju skrivna på plats på Cypern, så det är inget jag skrivit ihop nu.

Skrev varje dag i telefonen, och sen har jag bara lagt till bilderna nu när jag publicerar :)

Kram kram!

Monkan sa...

Aha, jag tänkte väl... Annars hade du ju haft värsta superduperminnet, hihi...
Lycka till imorrn vännen! Du måste berätta sen.
Kram kram