lördag, maj 07, 2011

Helg

Ja.. veckan funkade bra ändå till slut!

BVC-besöket med Melker gick bra. När jag kom till dagis lite tidigare än planerat för att hinna emla hans arm så förstod han att det var spruta på G.. Jag tror vanligtvis på att det är bra att förbereda barnen - men inte när det gäller sprutor.. Då är jag tyst in i det längsta..

Han blev lessen och ville såklart inte, men det gick ändå hyfsat bra. Han grät inne på BVC och var rädd - men satt ändå stilla och lät sköterskan sticka honom i armen. Troligtvis kände han inget.. han var nog bara rädd.. Gråtet försvann rätt snabbt och efter att han fått en tatuering så var han rätt glad igen. Skönt!

Fick dessutom köpa lite Lego på leksaksaffären.. Mutor är bra!

Dagen efter sprutan hade han feber. Micke var hemma med honom då, och sen var jag hemma med honom på torsdagen. Men då mådde han bra, men det känns alltid bra att ta en feberfri dag hemma.. Man vet ju liksom aldrig om dom orkar med tempot på förskolan även om dom känns hyfsat pigga hemma.

Vi tog i alla fall en cykeltur ner till Sätuna för att handla lite. Melker var så sugen på Sprite.. och det kan man ju få festa till det med när man är "sjuk".

På kvällen var det kör. Vi var grymma!
Pratade lite med Caroline om vår oro inför konserten och nu känns det lugnt. Skönt!

Förresten, nästa fredag är jag ledig och mammsen med. Vi ska in till El Stockholm och bara ha en mysdag. Gå och titta på vad som faller oss in.. och shoppa.. Jag har rensat ut 75% av mina tröjor/toppar i dag.. Det råder stor brist i min garderob nu..

Dagen efter har vi ju våran konsert på Cirkus. Mamma föreslog att vi skulle slå till på en hotellnatt - jag var inte sen på att haka på. Så vi slog till! Ska verkligen bli mysigt...

Men först nu har vi en helt okej helg att se fran emot. Det ska visst bli fint väder säger dom som vet.

I morgon jobbar Micke, och jag har barnen har inga planer. Kanske baka en kaka från ett recept i Bamse som kom dag. Kanske tar vi en cykeltur till Arlanda.. eller biblioteket eller nåt. Skönt!

2 kommentarer:

Hannah sa...

Låter som ni får en toppenhelg.
Och du en fråga, vad var det för spruta Melker fick och visst är 6 års kollen den sista för sen går dom över till skolan??
Det slog mig nämligen att Ellis inte varit på nån 6 års kolla så jag lär nog ringa BVC och kolla med dom.
kram

Sandra sa...

Ja, det blev en toppenhelg!

Hos oss är sista kollen, femårskontrollen och då tas även sprutan.. MEN.. förra året var det lite mycket med svinvaccin och fästingvaccin - så vi skjöt fram sprutan tills nu i stället...

Kram!