söndag, maj 15, 2011

Konsertlördag

I morse vaknade jag redan sju.. Då var mamma redan uppe. Lite pirrig inför dagens konsert..

Vi gick ner och åt frukost en timme senare ungefär. Det är rätt värdelöst med hotellfrukost numera..
Upp på rummet och fixade till oss och repade några låtar..

Strax efter nio var vi hyfsat pirrig.. vi skulle gå till Ringen för att handla några saker, men där öppnade dom tio. Vi gick ändå.. Det blev rätt lång väntan på att butikerna skulle öppna.

Köpte dom sista grejerna till Caroline & Heinz present, köpte också ett par skor och ett par tofflor till Mathilda. Sen gick vi tillbaka till hotellet och gjorde oss vackra :)

Pappa, som åkt tåget in, kom upp till vårt rum en stund innan det var dags att gå.
Vi lämnade våra väskor och påsar i bilen innan vi promenerade till Slussen där vi skulle ta färjan över till Djurgården. Jag kände mig inte helt naturlig där jag gick i mina guldglittriga strumpbyxor.. I vår stämma ska vi ha svarta kläder - med någon gulddetalj, och efter mycket letande hade jag till slut hittat dessa på Buttericks..

Vi var ute i god tid  och var på plats på Cirkus en hel timme före vi skulle samlas. Stockholmskören körde sin första konsert först, och bakdörren var öppen så vi kunde stå och tjuvlyssna på dem. Skitkul att höra dem. Det lät riktigt bra!

När Stockholmskören var klara så var det vår tur att ta plats på scenen. Vi ställde upp oss och fick stå och vänta en stund innan det var uppsjungning.. Shit vad nervös jag var när jag stod där och väntade..
Kände jag mig inte lite bajsnödig? Vinglade jag inte lite? ANDAS!
Nej.. det känns lugnt.. tror jag.. I värsta fall får jag ta mammas hand, så som jag gjorde på Berwaldkonserten när jag fick panikångest.. Jag överlevde den gången, så det är inte hela världen.

Så fort vi börjat sjunga släppte det och allt gick toppen!
Det var några felsjungningar här och var från kören - men på det stora hela så lät det toppen!

Att sjunga med Martin Stenmarck var helt fantastiskt kul!
Han bjöd verkligen på sig själv och spexade och showade med Caroline och med oss, så all den nervositet som fanns kvar rann av med en gång..

Vi avslutade konserten med We will rock you. Musikalen We will rock you gick ju tidigare på Cirkus och då hade Tina Lejionberg en av huvudrollerna. Nu dök hon upp och körde första versen i We will rock you och sen tog vi över. Tina backade då in och ställde sig tillsammans med kören.. närmare bestämt mellan mig och en annan. Det kändes inte helt avslappnat att stå där brevid henne och sjunga.. men det var bra att köra på för full hals.. Tina var helt euforisk och tyckte vi var så jäkla duktiga och grymma! SKITKUL rent ut sagt!

Efter konserten var jag alldeles lycklig. Adrenalinet pumpade..
Kramade om Caroline ännu en gång och önskade henne en skön sommar, och var sen redo att lämna Cirkus.. 

Men vi var lite sugna på att byta några ord med Martin först bara.. så vi väntade en stund. Pappa ville prata lite cykel med honom.. och jag ville väl mest bara Tacka för en kul upplevelse och ta ett kort..   

Martin var helt otroligt trevlig och ställde glatt upp på alla foton. Jag sa till honom att jag tyckte han varit fantastiskt och han sa detsamma.. Han tyckte det var grymt med vår stora kör..

Lämnade sen Cirkus med ett stort leende på läpparna :)
Vi tog båten över till Slussen igen, och promenerade sen till La Cucina där vi åt mat. 
Handlade sen lite på Cajsa Warg innan vi åkte hemåt.

Kom hem till ett tomt hus. Micke och barnen är i Enköping, så jag fick en ensam lördag kväll. Har städat och plockat mest och nu väntar sängen!

Mamma i sin fina guldjacka

Martin och jag

Martin - härmed utsedd till favorit av de artister vi sjungit med i kören

4 kommentarer:

Monkan sa...

Kul det låter!!!!!

josefina sa...

vilken underbar upplevelse! martin stenmarck har jag alltid gillat! :) kram.

Sabina sa...

WoW vilken dag/helg ni haft. Å shit va jag tycker att Martin är toksnygg, me lajk a lot;)
hehehee, å faaan vad jag oxå skulle vilja sjunga i kör, nu lär jag ju inte få mer tid liksom, nå ja vad är väl en bal på slottet;)

Kramkramkram

Sandra sa...

En höjdardag - och Martin är inte bara toksnygg - han är toktrevlig också!

Kram!