söndag, september 11, 2011

Rhodos dag 1

Gick och la mig strax efter tio på lördagskvällen, men hade svårt att somna. Klockan var nog närmare halv tolv innan jag somnade..Runt ett vaknar Melker och kommer in till oss. Han har svårt att komma till ro, vrider och vänder - pustar och stånkar. Klagar på ont i magen och vill ha en kräkhink.. Panik! (Det var för övrigt samma sak kvällen innan..) Jag tror vi somnade om runt tre eller nåt..

Kvart i fem gick vi upp. Mathilda vaknade direkt och var urpigg..
Melker väckte jag vid halv sex, lite lätt orolig för att han skulle må dåligt. Men han mådde prima.. Phew!
Taxin kom kvart i sex.. En liten taxi var det och vi fick precis plats med väskorna.. Fick lite lätt panik när jag såg den komma, tänkte att det kommer aldrig funka.

På Arlanda träffade vi vårt resesällskap; mormor & morfar. Vi checkade in, lämnade väskorna och passerade säkerhetskontrollen. Allt gick snabbt och smidigt!
Vi åt lite frukost, handlade godis och tidningar och gick sen mot gaten.

07:45 skulle planet gå.. Jag som kollat "statistiken" på när planen gått senaste söndagarna, var beredd på en försening.. Mycket riktigt, planet skulle inte gå förrän 09:15. Så det blev till att kolla igenom TaxFreen..

Jag spontanshoppade en Swatch klocka.. Det var många år sen sist!
När vi väl kom iväg så gick flygningen rätt snabbt. Tre och en halv timme ungefär..

På flygplatsen i Rhodos var det katastrof. Vi väntade 1,5 timme på väskorna.. Vår ena väska kom efter kanske 45 min - den andra kom efter ytterligare 45 min.
Bussresan till hotellet tog ca 25 minuter. Skönt! På hotellet gick det fort och få rummet.. Skönt!

Vi bor i området Triton. Har en tvårumslägenhet med terass. Har ca 50 meter ner till havet. Lovely!
Efter en liten paus på rummet såg gick vi till poolen. Härligt!

Vi var trötta och hungriga, så vi blev inte så långvariga. Gick tillbaka till rummet och fixade lite kaffe och mackor. Medan vi väntade på kaffet tog vi ett snabbt dopp i havet.. Ännu härligare :)

Nu ikväll har vi ätit på La Tasca. Jag slog till med en souvlaki.. Gott!
För tillfället sitter vi ute och njuter.. Det blir en tidig kväll för oss...