söndag, oktober 23, 2011

Helgen

Helgen lider mot sitt slut...

I går förmiddag åkte jag i väg med Mathilda till frisören. Åkte till Sätunafrisörerna dit vi alltid brukar åka, men dom hade lördagsstängt numera. Puckat! Åkte istället upp till Eurostop och där fick hon sätta sig direkt i frisörstolen. Perfekt!Hade väntat mig en stunds köande.. Håret blev jättefint!

Melker hade hela förmiddagen försökte få tag på nån att leka med, utan resultat. Sen ringde en kompis en dryg timme innan vi skulle i väg på kalas.. men Melker ville så gärna leka, så vi lämnade honom hos kompisen medan vi åkte på kalas hos Max.

Han fyller tre år den lilla goseplutten!
Efter ett trevligt kalas åkte vi hemåt och hämtade upp Melker på vägen hem.

Kvällen blev lugn och stilla. Vi tittade på Helt magiskt och jag gjorde ett långkok.. Hade tänkt slänga Mickes gamla lergryta, men gav den en ny chans och nu har jag premiäranvänt den :)

I dag hade vi bestämt oss för att gå ut direkt efter frukost. Direkt efter frukost började barnen leka tillsammans och ha jättekul.. Varför är det alltid så?

Vi lät dem leka en stund, och sen tog vi oss ut på en promenad. Gick först förbi Vincent och hämtade honom. Gick ner till Sätuna och handlade lite, och gick sen hem igen.

Mathilda fick hit Thyra, så båda barnen hade kompisar här idag.
Vi var ute i lekparken uppe hos mamma & pappa, och där var det fullt med barn. Kul!

Till middag åt vi långkokt högrev med potatismos och dragonsås. Mycket gott!!

I dag har jag även packat upp de sista lådorna med grejer i köket. Så nu är alla skåp fulla...

I morrn bär det av till Nävekvarn. Ska bygga om lite hos Thomas och samtidigt passa på att umgås med Åsa. Trevligt!


2 kommentarer:

Josefina sa...

Kul med skoldisco och att tjejerna piffade lite innan! :))

Sabina sa...

Tycker att ni är så duktiga på att umgås allihopa, här är det lixom jag och Viktor och bebis, sen är det m och albin och hockey :/ sucka!!!
Kraaaaaaaam