söndag, oktober 09, 2011

Röra...

Alltså, vi renoverar köket och att det sulle innebära stök och röra det var jag ju medveten om... och det hela går hyfsat fort så det är ju inte superlänge som vi kommer ha det rörigt...

MEN... det här tar på mina krafter...
Förra helgen byggdes det kök och jag var inte direkt delaktig i själva byggandet, men i allt runt omkring.. Projektledare deluxe.. Fixa den saken här, och den saken där, åk dit och köp det och åk dit och köp det.. osv..

Jag har varit trött i veckan.. och kände lite att jag skulle softa lite i helgen..
Fast innan dess skulle jag ju åka till tippen tvä vändor och åka till Kvik och hämta några grejer.. men sen så..
Just det skulle visst bara städa och plocka lite först.. men sen skulle jag softa..

Jag hade oxå en plan på att barnen INTE skulle sitta vid datorn/teven hela helgen utan dom skulle ut och leka och komma in med rosiga kinder.. typ... vi skulle ut och sparka löv och så vidare och så vidare... Jag skulle vara den där braiga mamman liksom...

Det sket sig såklart och jag orkade inte ta kampen och vara sådär duktig och perfekt. Jag har brottats med mitt dåliga samvete hela helgen och känt mig allmänt misslyckad och trött..

I morgon efter jobbet ska jag åka och shoppa. Behöver tröjor.. och kanske BEHÖVER jag något från Desigual också.. Det känns nästan så...

4 kommentarer:

Marianne sa...

Klart du ska ha något från Desigual.
Jag tar risken att också säga att:
Du måste nog ställa lite högre krav på familjen. Nu börjar barnen bli så stora och du kan inte vara den som håller i allt samtidigt som du jobbar heltid. Alla måste hjälpas åt innan du går in i väggen pga all press.
Puss och ta hand om dig.

Josefina sa...

Åh, jag förstår att det känns rörigt och stressigt - med renovering ovanpå det vanliga. Vet hur det är. :P SJÄLVKLART behöver du ngt snyggt klädesplagg - och så är köket med tapeterna och allt annat jättesnyggt! Bra jobbat! KRAM.

Mon sa...

Tycker INTE du ska ha dåligt samvete för att du inte hinner gå ut & sparka löv med barnen nu mitt upp i er fina renovering.
Som din mamma säger så är dom ju så stora nu att dom kan gå ut själva. Jag vet dock hur du tänker just med TV & så. Så lätt att låta dom sitta där medans man håller på med en massa annat som måste fixas... Blä!
Men tur den finns dock!

Trevlig helg nu!!!! Kram!

Sandra sa...

Tack vänner :)

Mmmm.. jag försöker släppa och lämna över...

Nu hittade jag ju inget när jag var och skulle shoppa.. hoppas kunna shoppa desto mer i London...

Kram kram!