söndag, januari 19, 2014

Äntligen vinter!

Förra helgen kom snön och i veckan har det varit kallt. Legat på ca 10 minus. Som mest -14,5.
Micke har sprungit fram och tillbaka till jobbet i kylan..

Melker har åkt pulka på skolan varje dag och haft kul, men någon mer pulkaåkning har vi inte hunnit med.
Men i dag blev det av...

Först var Mathilda i väg som fadder på handbollsskolan. Jag åkte till RC under tiden och såg till att lägga beslag på några chokladsemlor.. Jag var så sugen på att testa de där chokladsemlorna och åkte upp till Sky City i fredags för att köpa - men då var dom slut!

Såg de 10 sista minuterna av handbollsskolan och blev stolt över att höra hur duktig Mathilda var på att coacha småtjejerna ♥

Hursomhelst, när vi kom hem så väntade vi en liten stund och sen kom mamma & pappa hit med Max & Mio som dom var barnvakt till.

Det blev lite pulkaåkning i backen utanför innan vi gick in och åt semlor. Goda - men otroligt mastiga!

Micke åkte i väg till Enköping på Olle-fest och strax därefter var det dags för mamma & pappa att åka. De tog med sig Melker en stund, så slapp han hänga med på Mathildas match.

Hon hade hemmamatch mot Skuru, som dom tyvärr förlorade :(

På kvällen gjorde vi inte mycket alls. Barnen spelade och hade kul ihop. Vi kom inte i säng förrän strax innan tolv...

I dag har Mathilda och jag varit på Eurostop en stund och under tiden var Melker hemma med Jonte.
Vad har vi gjort mer? Varit ute och lekt i snön en stund och så har jag varit hos mamma & pappa och lämnat blöta kläder som jag ville få tumlade.. vår torktumlare la av i veckan. Jag vägrar att hänga upp lakan och handdukar och underkläder... måste tumla dem...

I veckan kommer en ny tumlare hem :)
I morgon inväntar vi även en leverans från Mathem.se. Spännande att testa :)
Och på torsdag är det info-möte på Ekillaskolan... Det lutar väl åt att det är där Mathilda ska börja i höst... Herregud. Högstadiet!

Hoppas även på att jag kan skriva nåt annat kul nästa gång jag hamnar här framför datorn :)

Chokladsemlor

Max

Melker in action



Kusinerna Bus

2 kommentarer:

Josefina Classy and fab hälsoblog sa...

Mysiga snöbilder! Äntligen snö och vinter - kul för alla barn! Kramar.

Sabina sa...

Härliga bilder!!
Tycker att Max är lite lik Monicas Noah, eller??

Har Mathilda bestämt sig?? Blir det Ekilla??

Kraaaaaam