tisdag, juli 04, 2006

Uppdatering

Vad har hänt sen jag skrev sist?

Fredagen den 16:e juni
Micke åkte till Enköping med barnen. Jag var hemma hos mamma och pappa på kvällen och åt god grillad mat tillsammans med dem plus deras grannar och en före detta granne. Trevligt att få umgås med mamma och pappa i lugn och ro för en gångs skull...
Åkte hem runt nio, och påbörjade då rensningen/städningen. Höll igång till strax efter midnatt...
På lördagsförmiddagen kom mamma och pappa hit. Dom hjälpte till att städa och fixa inför visningen. Vi höll på i stort sett hela dagen och det blev så fint, så fint.
På lördagseftermiddagen kom Micke tillbaka från Enköping och åkte då direkt till mamma & pappa. Där tillbringade vi kvällen, och sen sov jag och barnen där medan Micke sov själv hemma.
På söndagsförmiddagen åkte jag hem till Micke, fixade till det sista och sen åkte vi till mamma och pappa. Efter en stund kom mormor & morfar dit och fikade. När vi hade fikat så gjorde vi oss klara för kalas. Gick hem till Veronica & co för att fira Lucas som fyllde sju år. Det blev ett kalas med mycket plaskande. Mysigt!
Efter kalaset gick vi hem och åt middag med mamma och pappa. Under tiden som vi åt mat så var det visning av huset. Jag var så nervös så jag mådde illa....
Så fort visningen var slut åkte jag och Micke hem och träffade mäklaren. Jag blev ganska besviken då jag fick höra att det bara varit två stycken på visningen. Det ena paret var ganska intresserade och det andra paret var halvintresserade...

Dagen efter så la det ena paret ett bud och allt kändes toppen! Vi bestämde till och med datum för utflyttning, och vi trodde allt var klart. Då drog dom tillbaka sitt bud... Typiskt!

Midsommarafton firades först i Sätunaparken. Dans kring stången, fika och umgänge med vänner. Kul! Mathilda träffade en hel del kompisar som hon lekte med. Efter firandet där åkte vi hemåt. Efter en stund kom även mamma, pappa, mormor & morfar hit. Vi satt ute på altanen och åt sillunch och hade det trevligt. Avslutade lunchen med jordgubbar och glass.

Sen skjutsade jag hem mormor & morfar, och efter det tog vi det lugnt en stund innan vi gick ut på tipspromenad i skogen. Sen var det dax att dra igång grillen och fixa mat. Det blev smarrigt!

Söndagen efter midsommardagen hade vi en privatvisning inbokad. Mamma och pappa kom hit och tog barnen med sig och åkte till Sigtuna, så vi kunde städa ifred. Det gick snabbt att städa av, så när vi var klara så åkte även vi till Sigtuna. Tog en fika på Tant Brun och kikade lite i leksaksaffären. Innan vi återvände hem så åkte vi förbi och kollade var Veronica & Jocke ska bygga sitt hus.

Mathilda följde med mormor & morfar till Uppsala en sväng, så vi fick åka hem med bara Melker. Åkte först hem till mäklaren och hämtade nyckeln. Paret som varit på visningen var jätteintresserade och skulle ta kontakt med banken. Hoppet föddes på nytt, men det blev inget av med det visade det sig... Suck!

Förra veckan hade vi två visningar, en privat och en öppen. Paret som var på den privata visningen var jätteintresserade.... men vi har inte hört nåt mer från dem nu... Antar att det inte heller blir nåt. Fasiken så surt det här är! Jag mår inte bra av det....

I dag har jag varit på Pauluns och träffat min kontakt där. Det var ett jobbigt möte som slutade i massvis med tårar. Blä!

Vad kan jag skriva mer? Jo, att Mathilda håller på och tränar att cykla utan stödhjul. Det går ganska bra - men hon är lite för okoncentrerad för att det ska gå helt bra...
Mathilda leker massvis med tjejerna på gatan här nu, och dom springer fram och tillbaka mellan varandra. Jättekul!
Melker är det full fart på som vanligt! Springer, klättrar, hoppar och busar... Han har blivit så härligt sommarljus i håret och har jättefina bruna armar. Charmtroll!

Två och en halv vecka kvar till semester och nu är jag så sugen på att göra nåt... Vi har inte planerat nåt alls, och skulle bara vara hemma - men jag tycker det skulle vara kul att komma i väg några dagar i alla fall. Har funderat på Astrid Lindgrens Värld, men är lite för sent ute. Äre även sugen på Liseberg, eller några dagar på Västkusten eller kanske bara några dagar nånstans i Stockholms skärgård... Slutar troligtvis med att vi blir hemma i alla fall....

Förresten, jag har ju fått en ny cykel i dag! Så nu ska här börjas cykla... hoppas jag...

Inga kommentarer: