torsdag, augusti 17, 2006

Dag numero fyra

Det var en jobbig natt... Till att börja med så ringde pappa strax efter elva i går kväll. Mormor hade fått känningar av kärlkrampen och åkt med ambulansen in på sjukhuset. Mamma hade åkte med i ambulansen, så nu stod pappa utanför mormor & morfar med två bilar och behövde hjälp att få hem den ena. Pappa hämtade upp mig och så körde jag hem en bil, och sen skjutsade pappa hem mig igen. Hade svårt att komma till ro sen efter det...

Sen så strulade Melker och var lessen, vaknade och somnade, vaknade igen osv. Strax efter tre gick jag upp med honom, han somnade om efter ett tag och då la jag mig i Mathildas säng med honom och sov resten av natten där. Blev inte så många timmar, för tio över sex var det dax att gå upp. Satan i gatan vad trött jag var då!

Micke hade fått väcka Melker strax innan åtta. Så det blev bara påklädning, en flaska välling och sen ner till dagis. I dag var dom med på samlingen. Melker hade väl inte tyckt det var speciellt kul att sitta stilla... Efter samlingen gick dom ut, och när dom kommit ut så sa Micke Hej Då och gick i väg. Melker hade knappt brytt sig, han hade haft jättekul ute. Han hade spelat bandy, fotboll och åkt bakom Mathilda på en cykel. Det gillade han mest av allt! Fast den sista delen av uteleken hade han varit jättelessen. Han var så trött, så trött... fullt förståeligt... Han hade förresten givit fröken Lotta en snorig puss :)

I morgon ska Micke åka ifrån, och då ska Melker stanna på lunch!

Inga kommentarer: