söndag, januari 21, 2007

Skatan

I går, lördag, kom mamma och pappa till oss strax efter ett för att vara barnvakt under eftermiddagen och kvällen. Efter en kort "överlämning" så skjutsade pappa ner mig och Micke till stationen. Där mötte vi lillebror och tillsammans tog vi tåget in till Stockholm. Underbart kul att åka tåg... Det var nåt knas med tåget så det fick bara smyga fram mellan Märsta-Rotebro. Den sträckan tog ungefär en halvtimme.. Bläsch!

När vi kom in till Stockholm så gick vi direkt till Roberts Coffe och åt lunch. Hade tänkt äta lunch längst upp i Eva & Adam gallerian "som vanligt", men vi insåg att vi inte är i stan särskilt ofta. Den gallerian finns inte kvar länge...

Efter lunchen gick vi lite i affärer. Jag shoppade lite kläder. Ett par byxor, två tröjor och en blus eller vad man nu ska kalla den...
Sen åkte vi vidare från city till Fridhemsplan där vi träffade Sandra och en kompis till henne. Passade på att gå i lite affärer i Västermalmsgallerian oxå innan det var dags att bege oss till Söder.

När vi parkerat bilen gick vi direkt till Helenes Krog där vi bokat bord. Efter en snabb titt i menyn blev det ändå till slut det vanligt... Fajitas kombination. Det är ju så gott... Till det blev det en flaska rödvin. Vi åt och hade trevligt, maten var lika god som jag förväntat mig. Vips så var klockan 19:15 och det var dax att gå över till Rival där vi skulle se Kvarteret Skatan.

Kvarteret Skatan var en kul föreställning som bjöd på många sköna skratt.. Var nära att kissa på mig av skratt emellanåt... När vi satt och åt så började snön att falla, och när vi sen kom ut från Rival vid halv tiotiden så var det ett tjockt snötäcke som fyllde marken. Härligt!

När vi kom hem vid halv elva så hade Melker precis vaknat och Mathilda hade inte somnat än, så det blev high life... Mathilda ville komma upp och säga Hej Då till mormor & morfar, så sen när dom gått så fick vi börja om med nattningen. Mathilda somnade relativt fort, men inte Melker. Han tjorvade och knölade sig, och verkade ha ont. Vet inte om det är öronen han känner av? Han har varit förkyld hela veckan, så det känns inte helt oväntat att han har ont i öronen. Han fick lite Alvedon och somnade till slut om vid 0:45. Suck! Blev en trist avslutning på en trevlig dag!

När jag vaknade i morse hade jag sjukt ont i huvudet! Jag kände mig närapå bakis... Det känns inte särskilt troligt då jag drack drygt två glas vin... Jag tog två Alvedon med det hjälpte inte, så jag stannade kvar i sängen medan familjen gick upp och åt frukost och förberedde sig på att gå ut och leka i snön. Till slut gick jag upp och gick efter dom ut. Det gick bra, men jag mådde långtifrån bra...

Vi har pulkabacken precis utanför oss, det känns riktigt lyxigt! Där var det flera barn som var ute och åkte redan. Mathilda var lite småtjurig för att Ninni inte kom och åkte, hon hade ju ringt dagen innan och frågat om Mathilda ville åka pulka med henne. Vi gick iväg till Ninni och kollade, och då lekte dom ute vid deras hus och kunde inte gå till backen ännu. Mathilda fick gärna leka där, men det ville hon inte och blev sur och grinig i stället.

Efter ungefär en timme gick vi in och fikade lite. Sen åkte jag och Mathilda till Maxi för att handla en ny lampa och lite annat. Vi hann inte mer än komma upp på Maxi förrän jag ändrade mig. Jag mådde skit!

Mathilda var i minihuset medan jag handlade så snabbt jag bara orkade, sen åkte vi hem och jag gick direkt och la mig. Sov i ca två timmar och sen mådde jag bättre! Familjen var ute och åkte snowracer medan jag sov. Sen kom mamma och pappa hit med en jacka dom köpt till Mathilda.

Pappa fixade lite med fönsterbrädan i Melkers rum, en knopp på ett av köksskåpen och några lampor, medan mamma lekte med Mathilda. När dom gick hem åt vi mat och sen påbörjades nattningen. Jag har jobbat ett par timmar i kväll...

Jag är stressad för jobbet och jag antar att det påverkade mitt tillstånd tidigare i dag...

Inga kommentarer: