fredag, februari 09, 2007

Mamma och pappa passar så bra ihop....

I dag i bilen på väg hem från Eurostop så talar Mathilda om för oss att vi passar så bra ihop.
- Varför då?
- Jo, för att mamma är ju så bra på att jobba vid datorn och pappa är bra på att ställa saker på hyllor. Och så lagar pappa så goda pannkakor och mamma gör så goda fiskpinnar...

*fnissar*
Vilken mästerkock jag måste vara i hennes ögon...

Veckan har varit full av jobb, och i torsdags morse hade jag stressont i magen. Inte bra! Jag bestämde mig för att skita i om jobbet inte blev klart i tid, det är inte värt att stressa ihjäl sig.... Efter det bestlutet kändes det bättre! Deadline var i dag klockan 16:30 - och jag är inte klar. Men jag tänker inte må dåligt över det, det är viktigare att kvaliteten blir bra anser jag...

Mathilda har i veckan bytt kärlek... Den här veckan har hon och Victor varit kära i varandra. Dom har tydligen varit jättesöta med varandra på dagis hela veckan.. Gulligt! I går fick Mathilda följa med Victor hem från dagis, men det hade blivit lite småtjafsigt. Så Mathilda hade tyckt det var roligare att leka med Victors lillesyster. När hon kom hem frågade jag hur hon haft det, och då sa hon att hon aldrig mer skulle leka med Victor.
- Varför då frågade jag
- Jo, för han hade inga kul leksaker, bara en massa bilar och sånt.
- Jaha, och vad ville du leka med då?
- Barbie

Så idag är hon återigen kär i den gamla kärleken Anton.
Sånt är livet!

I morrn ska vi iväg på ridning för första gången! Jättekul!

Melker har fått en ny ovana... Nu sover han iofs så gott som hela nätterna. Vaknar han så somnar han snabbt om - men sen har han bestämt sig att det passar bra att gå upp runt 05:20 typ.. Underbart! I går var han så trött på dagis, så han somnade mitt i lunchen...
Hur får man honom att sova längre???

Inga kommentarer: