tisdag, mars 27, 2007

Mathilda

I går hämtade jag hem Melker efter efter vilan då han var sjuk, och då fick ju givetvis Mathilda följa med hem. Hon hade precis blödit näsblod och hade en tuss i näsan, så hon såg lite skruttig ut. Melker var dessutom illröd runt ögonen (ögoninflammation) så det var två luggslitna barn jag fick med mig hem...

Vi kom hem vid halv tre, och ute var det vackert vårväder så vi tillbringade eftermiddagen ute. Träffade på grannen för första gången, och Mathilda började leka med deras nioåriga dotter. Jättekul! Dom var både hos oss och hos dom och även en sväng till lekparken.

Efter middagen åkte jag och klippte mig, och då hade Mathilda gått ut och cyklat med grannen och en kompis till henne. Sen hade hon fått följa med dem ner till skolan och leka på lekplatsen där... Micke hade iofs smugit efter och kollat, men det såg adrig Mathilda. Hon var så stolt sen över att ha fått leka med så stora tjejer. Kul!

Inga kommentarer: