onsdag, juni 27, 2007

Midsommarafton

Jag var trött på midsommarafton... Kom hem strax efter elva kvällen innan, och hade lite svårt att komma i säng så på midsommaraftonsmorgon kändes det segt och jag hade egentligen inte alls någon lust att ge mig i väg.

Men vid halv tolv gav vi oss i väg i alla fall. Micke tog Melker i vagnen och gick ner till Sätunaparken, medan jag och Mathilda åkte med mamma och pappa. Mamma hade fixat fika åt oss, så det behövde jag inte tänka på. Skönt!

När vi kom till parken sa Mathilda att hon inte ville dansa runt midsommarstången, hon ville hellre leka med sina medhavda nya dockor. Det kändes som att det var lite mindre folk i parken än vanligt, och inte lika mycket kompisar som vanligt. Mathildas kompis Anton var där, men dom gick hem innan han och Mathilda hade hunnit börja leka. Vi fikade och sen lekte barnen i parken en stund innan vi packade ihop och gav oss i väg hemåt. Micke och pappa gick hem med Melker, och jag, mamma och Mathilda åkte till Coop och handlade det sista.

Åkte sen hem och packade ihop lite vi skulle ha med oss, och så gick jag hem till mamma och pappa. Mathilda var redan hos dem, och Micke stannade kvar hemma med en sovande Melker.

Hemma hos mamma och pappa började vi göra klart för sillunchen - eller vad man nu kallar det... Vi åt inte förrän klockan var tre... Då hade Micke och Melker kommit, samt Nicklas& Sandra, Eva&Thordan och mormor&morfar. Det var smarrigt med sill!

Efter sillen så hade vi lite lekar. Vi började med Frågesport. Mathilda delade upp oss i lag, och så gick vi en runda på tomten. Sen hade vi lite lekar som Micke fixat. Det var skoj! Kul även att morfar kunde och ville vara med!

Tiden gick fort, och det var dax att börja med middagen. Såklart blev det grillat med goda tillbehör. På midsommarafton måste man grilla :)

Allt var jättegott och jättetrevligt, men jag var sorgligt trött och barnen likaså, så vi packade ihop strax efter nio och gick hem och la oss. Jag somnade bums runt klockan tio...


En nyplockad jordgubbe från mamma & pappas land


Morfar, mormor, mamma, Sandra, Nicklas & Thordan äter sill-lunch


Mina fina killar


Efter frågesporten - som hade Citrustema - så drack vi en god Citrusbål


Lime


Kast med tumstock. Micke kontrollerar mormors kast


Vinnarlaget vid prisbordet

Inga kommentarer: