söndag, november 25, 2007

Lördag

Oj vad skönt det var att få sova en natt alldeles själv i sin egen säng... Det är nåt jag saknat! Jag vaknade 09:30 av att min mormor ringde och talade om att min kompis bebis var på väg ut... Lite drygt fem veckor för tidigt hade vattnet gått..

När jag ändå vaknat var det lika bra att kliva upp. Sängen såg löjligt orörd ut.. Måste ha legat helt stilla hela natten typ... Gick upp och började plocka lite, och ringde sedan och kollade om Sandra & co behövde nån hjälp inför kvällens party. Det behövde dom, men jag kom på att jag inte hade nån bil (vår är på lagning av den lilla skadan jag orsakade tidigare i höstas...). Så en bil kördes hit så att jag kunde ta mig ut till Odensala...

Efter frukosten åkte jag hem till Sandra & Nicklas, och där var det grönsaksskärning som gällde. Mamma, pappa & Sandras "plastmamma" stod och skar för fullt, så jag hängde på.
När vi var klara så bjöd Sandra på lunch. Planen var sen att jag skulle åka med mamma & pappa hem, men så erbjöd Sandra mig att ta ett bad i deras nya ute-spa-bad och det kunde jag inte motstå.. Vi gick först ut en sväng i skogen med Ronja. Det hade snöat lite under natten, så alla träd var vackert snöklädda... Tog med brorsans nya kamera (vill oxå ha) och tog lite fina snöbilder... Jag skulle haft med mig barnen så hade jag kunnat ta julkortsbilder...

Efter promenaden slängde vi av oss kläderna och virade in oss i handdukar och gick ut.. Ett par minusgrader i luften, ett tunt snötäcke på marken och då sjönk vi ner i ett 38-gradigt varmt bad... Hur fantastiskt skönt som helst! Livskvalitet...



Efter en stunds bad så hoppade vi upp, och jag åkte hemåt och började förbereda mig för festen. Micke hade även kommit hem då. Barnen var kvar i Enköping hos farmor & farfar. Det var premiär för Melker att sova hos dem, så det kändes lite pirrigt... Melker ville först följa med Micke hem igen, men det hade gått bra att lämna till slut.

Strax innan fyra åkte vi iväg till garaget. Mamma har skrivit en sån utförlig festrapport, så jag struntar i det. Mammas festrapport. Festen var så himla bra anordnad (vad hade jag räknat med när det var Sandra som låg bakom det mesta???)

Några bilder kan jag dock bjuda på...


Mamma, födelsedagsbarnet, pappa & Micke


Puckelryggs-mamma


Nicke öppnar paket


Han fick bland annat en käpp med turbo...



Min goa lillebror!



... och så en liten bild på världens sötaste Melker med tokstora glasögon :)

I morse sov vi ända till 10:30.. Superskönt!
Sen har vi varit barnfria ända till 15:30 då farmor & farfar kom över med två gossugna barn.. Det hade gått toppenbra att sova hos farmor & farfar. Skönt!

Nu väntar en ny arbetsvecka som kommer att avslutas med körsång på centrlalen på fredag... Scary :)

Inga kommentarer: