måndag, oktober 13, 2008

Napp-lycka

Melker slutade med nappen i augusti, och det har ju funkat bra. Några gånger på senare tid har han frågat efter nappen och sagt att han längtar efter sina nappar. Det har gått att avstyra rätt bra genom att berätta att kattungarna har dom nu..

Samma kväll som vi kom hem från Cypern så ville han återigen ha dem, och i onsdags hade han haft det jobbigt på dagis och då på kvällen saknade han verkligen sina nappar. Men det gick över...

I går förmiddags så lekte Melker & Mathilda brevbärare och lånade en väska av mig. Mathilda kommer skrattandes ut till köket där jag är och berättar att Melker hittade en napp i min väska. Järnspikars!

Gick ut och tittade på Melker som såg jättelycklig, men lite skyldig ut. Sa till honom att han fick suga en stund, men sen fick vi skicka den med posten till kattungarna och det köpte han. Efter en stund kom han och lämnade ifrån sig nappen, och sen var det inget mer med det. Skönt! Jag hade väntat mig att det skulle bli tufft...

På kvällen frågade han återigen, men när jag sa att vi skickat i väg dem så köpte han det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan:) Åh vad roligt att börja läsa lite om dig och din familj. Vi har ju haft kontakt så länge, med ibland långa, ibland korta mellanrum......men nu kommer jag vara uppdaterad väldigt bra om dig/er. Det blir värre för dig, jag som varken har blogg eller facebook:) Jag är glad att det finns telefon o nu bor vi ju så nära....Många kramar!:)
//Heli

Sandra sa...

Välkommen hit Heli! Vad kul att du tittade in.. Jag får hålla koll på dig via Micke och så kollar jag ju in Emmas bilddagbok så där får jag ju lite koll oxå :)

Kram på dej!