måndag, december 22, 2008

Julkonsert med Peter Jöback

I torsdags var det då dax för mig och mamma att åka in till Globen för att se Peter Jöbacks julkonsert. Mysigt!

Jag åkte pendeln in till jobbet på morgonen, och sen skulle mamma komma in till Solna och hämta upp mig. Typiskt nog så var det en hemskt strulig trafikeftermiddag och det kändes lite oroligt för mammas del. Skulle hon fastna totalt i köer? Kändes ju sådär..

Nu gick det ändå rätt bra, vi möttes en kvart senare än beräknat och fortsatte färden in mot Globen. Båda två var grymt kissnödiga, så vi var tvungna att stanna på en av mackarna precis innan Globen och åtgärda det problemet.

Parkerade väl runt 18:15 och det kändes superstressigt. Mamma skulle ta ut pengar, jag skulle köpa välling och köpa present till en av dagsifröknarna plus att vi skulle hinna äta innan det var dax att gå in på Globen. Men det gick som smort! Redan 19:10 var vi på plats inne på Globen, och hade då hunnit med allt som vi skulle. Perfa!

Köpte med oss varsin kaffe och gick och satte oss på våra platser. Finfina platser hade vi.
Konserten var himla bra! Peter är ju alltid Peter... min gamla idol... Jag fick en del flashbacks från förr när jag satt där och tittade och lyssnade. Det var kul :) Tänkte på hur vi hängde utanför Chinas sceningång för att få oss en pratstund med våra idoler.. och sedan den enorma lyckan när jag fick äran att hämta upp Peter på Märsta station för att köra honom till BMX-banan under EM-invigningen och sedan "tog hand om honom" tills det var dax för mig att skjutsa tillbaka honom... Jisses så lycklig och stolt jag var då :) Det var tider det...

Det var härligt att få lite julstämning sådär för ett par timmar.. Det gick snabbt över när man kom ut i "höstrusket" igen...

Inga kommentarer: