söndag, maj 10, 2009

Ett dygn för mig själv...

... har jag haft. Ett mycket välbehövligt sådant för att kunna ladda batterierna (som man brukar säga...)

Micke och Melker var på simskoleavslutning i går, och Melker kom hem stolt som en tupp med diplom i handen. Eftersom han var så missnöjd efter Mathildas dansuppvisning, att han aldrig fick blommor, så fick han blommor av oss då han kom hem. Han blev superglad och pysslade med blommorna och satte dom i vatten och ställde sedan upp vasen med rosorna på sitt rum.

Vi åt lunch tillsammans, och sen vid tolv så åkte Micke och barnen till Enköping. Kvar hemma blev jag...

Jag gick omkring och mös, städade lite i lugnt tempo, lyssnade på musik, mejlade och hade det allmänt bra.

Vid tre lånade jag mammas bil och drog i väg till Stinsen för att leta upp lite guldattiraljer inför dagens konsert. Var lite besviken först då jag inte hittade något. Hittade en guldfärgad jacka, men långt i från min storlek. Till slut bestämde jag mig för att köpa en vit ros och sedan spraya den guldfärgad. När jag väl hittat guldfärg så kände jag mig nöjd igen :) Köpte oxå ett halsband och guldfärgat smink, så jag var nöjd när jag återvände hemåt.

På kvällen gick jag hem till mamma och pappa och åt middag. Fick god kyckling, och sen blev jag stentrött och la mig på kökssoffan en stund. Skönt!

Gick hem strax innan åtta. Sen blev det dator varvat med städning av klädkammaren. En skön kväll...

La mig runt midnatt, och somnade förmodligen som en sten. Vakndade till vid 06:30 och var rätt förvirrad, men insåg att jag fick sova vidare en stund. Skönt... Sov två timmar till, och sen gick jag upp.

Var rätt pirrig.. det var dags för konsert i Berwaldhallen :)
Men det får nog ett eget inlägg...

Inga kommentarer: