fredag, april 30, 2010

Veckan som gått...

... har varit en lugn vecka!
Jag har tagit igen mig efter dom två slitveckorna jag hade innan. Jobbade hemma tisdags, var ledig i onsdags och jobbade hemme i torsdags.

När jag jobbat hemma har jag passat på att åka och handla, både kläder till barnen och storhandling av mat. Jag har även passat på att luncha hemma hos Sabina. Mysigt!

I onsdags var jag som sagt ledig, men då skjutsade jag Mathilda och några klasskompisar till Naturskolan. Där skulle klassen leva stenåldersliv och vi var ett par föräldrar som ställde upp och körde barnen fram och tillbaka. Barnen hade det toppenskoj!

I går var det kör!
Det var såklart kul, men jag kände mig helt ringrostig - trots att jag bara missat en gång förra veckan. Hade svårt att sätta stämmorna :(
Nu är det inte alls långt kvar till vår konsert! Skriver ett separat inlägg om det förresten...

I dag är det valborg och vi ska bara vara hemma. Åkte hem lite tidigare och hämtade barnen strax efter tre.. Melker följde med en dagiskompis hem, och Mathilda ville helst stanna på fritids och spela kula...  Nu följde hon ändå med hem, för barnen skulle strax in på fritids. Väl hemma så tog det inte många minuter innan en granntjej kom över och frågade om hon ville följa med till lekparken. Jättekul!
Dom leker så himla sällan, och det är så synd när dom bor så nära. Nu kommer dom hit hör jag...  Fnissar som sjutton :)

1 kommentar:

Sabina sa...

Så trevligt att du kom å höll mig lite sällis;)
Du måste ta hand om dig oxå vännen.
Kramkram