fredag, juli 16, 2010

Semester dag fyra

I morse var Micke hemma till tiotiden, då vi hade en tekniker här som hjälpte till att lösa teveproblemen. Jag fick därmed lite sovmorgon. Skönt!

Vi hade en riktig slapp förmiddag. Det var varmt ute, men vi låtsades som att det regnade och höll oss inne. Skönt!

Efter lunch gick vi iväg hem till Jonte där Melker skulle leka en stund. Jag och Mathilda gick hem igen, åt lunch och fortsatte att softa :) Jag la mig på en luftmadrass i poolen och läste en stund.. Härligt!

Efter nån timme eller nåt kom Melker och Jonte hit tillsammans med Jontes mamma. Dom var badsugna :)

Jontes mamma stannade kvar en stund och vi satt och pratade. Trevligt!
Men efter en stund körde dom schyssta grabbarna hem henne: "Nu får du gå hem..."

Barnen badade, spelade Wii och så spelade Mathilda in en film med dem..

När Jonte gått hem igen så kom Heli hit och åt middag med oss. Precis när vi satt oss för att äta så ringde Jonte och undrade om Melker ville följa med dem till Midgårdsbadet. Det ville han såklart... och vi fick en mycket avundssjuk Mathilda..

Men jag tror att Mathilda var rätt nöjd ändå när hon fick sitta med oss och lyssna på vuxenprat :) Spännande... hon ville inte missa en sekund av vårt samtal.. Som sagt, hon börjar bli stor nu...

Melker kom hem efter en och en halv timme ungefär. Han hade haft det bra!
Råkade visst lova Mathilda att vi ska åka dit i morgon... men efter att hon städat sitt rum.. Så det kanske inte blir nåt av med det :)

Hursomhelst, Heli åkte hem vid halv tio ungefär, och då var det nattning av barn...  Phew.. Som vanligt tar det lång tid när jag nattar..

Japp, det var den dagen det...

Inga kommentarer: