måndag, november 08, 2010

Datorelände fortsättning

Jag har fått tillbaka datorn... ett nytt moderkort och ny fläkt sitter i, så nu bör den hänga med i ett par år till..

MEN.. jäklar vad mycket det är som strular. Jag blir alldeles gråtfärdig över alla jäkla inställningar som inte går att få till. Allt som fungerat klockrent innan funkar inte längre..  Som skrivaren till exempel, hur kan det gå att scanna bilder till datan - men när jag ska skriva ut så får den inte kontakt med skrivaren???

Sen ska vi inte tala om den där jäkla externa hårddisken jag köpte från Telia. Nu har jag fått ett nytt ex.. Nu kommer jag något längre i manualen, men inte ända fram..

Enligt Zyxel's support så är inte mjukvaran rätt installerad. Jag blir så trött!
Jag köpte den här för att det stod att den var enkel att använda.. det är väl det minsta man kan säga.. Jag har försökt läsa mig lite till hur den ska funka, men i en 650 sidor lång handbok på engelska så är det fan inte lätt..

Nä, jag ska samla kraft och ringa Telia och be att få returnera denna..  Jag får nog köpa en hårddisk som fungerar bättre och enklare på annat håll. Phew...

3 kommentarer:

Stefan sa...

Har du provat att delita skrivaren och installera igen?

Sandra sa...

Nä, den går liksom inte att installera ens..

Kram!

Monkan sa...

Blä för datorer ibland säger jag bara.... Lycka till!